مرور دوره 9, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
اثر بخشی درمان شناختی مبتنی بر مدل داگاس بر عدم تحمل بلاتکلیفی، اجتناب شناختی و باورهای مثبت نگرانی در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2017-08-23)مقدمه: اختلال اضطراب فراگیر (GAD)، در دهه گذشته، با پیشرفت و گسترش نظریه های مختلف درباره "نگرانی"، به عنوان یک مؤلفه شناختی بنیادین در این اختلال، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. اختلال اضطراب فراگیر، به عنوان یک ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در ناگویی هیجانی افراد مبتلا به پسوریازیس
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2017-08-23)مقدمه: نقش عوامل روانشناختی مانند تجارب هیجانی و بهویژه ناگویی هیجانی در سیر بالینی بسیاری از بیماریهای پوستی مورد تأیید قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای ...
-
اثربخشی برنامه قدرت مقابله بر اختلال نافرمانی مقابلهای، مشکلات توجه و مهارتهای ارتباطی
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2017-08-23)مقدمه: اختلال نافرمانی مقابلهای، یک اختلال شایع و ناتوانکننده در کودکان است که با میزان بالایی از مشکلات توجه و مشکلات ارتباطی همراه است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه قدرت مقابله بر اختلال نافرمانی ...
-
اثربخشی درمانگری مبتنی بر مواجهه روایی در بهبود اختلال استرس پس از ضربه و حافظه سرگذشتی
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2017-08-23)مقدمه: اختلال استرس پس ازضربه، یک اختلال اضطرابی تضعیفکننده است که تعداد قابل توجهی از بازماندگان ضربههای روانشناختی بزرگ را مبتلا میسازد و موجب بروز اختلالاتی در حافظه سرگذشتی میشود. هدف پژوهش حاضر ...
-
اعتباریابی و پایایی سنجی نسخه 10 سؤالی پرسشنامه افکار تکرارشونده در نمونه غیربالینی: یک ابزار فراتشخیصی
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2017-08-23)مقدمه: افکار تکرارشونده منفی یکی از مهمترین عوامل فراتشخیصی مشترک در شکلگیری و تداوم اختلالهای هیجانی است. هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه 10 سؤالی پرسشنامه افکار تکرارشونده بود. ...
-
تأثیر آموزش حافظه ی فعال بر عملکرد خواندن و ظرفیت حافظه در دانش آموزان دارای ناتوانی خواندن
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2017-08-23)مقدمه: از جمله مواردی که نظریات کنونی در مورد ناتوانی یادگیری بر آن تأکید دارند، حافظه است. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش حافظهی فعال بر عملکرد خواندن و ظرفیت حافظه در دانشآموزان با ناتوانی خواندن ...
-
مقایسه اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر مدل فرانظری و فراشناخت درمانی بر کنترل فکر و کاهش درد در بیماران مبتلا به درد مزمن
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2017-08-23)مقدمه: هدف این پژوهش مقایسه اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر مدل فرانظری و فراشناخت درمانی بر کنترل فکر و کاهش درد در بیماران مبتلا به درد مزمن بود. روش: این پژوهش از نوع نیمهآزمایشی ...
-
مقایسه ناگویی خلقی در افراد با و بدون اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2017-08-23)مقدمه: افراد دارای ADHD در تنظیم پاسخ های هیجانی نارسایی دارند که در واقع منبع اختلال در تعاملات بین فردی آن ها می باشد، از آن جهت که توانایی ادراک و تفسیر مناسب احساسات و هیجانات خود و دیگران به منظور سازگاری با روابط بین ...



