نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامی, امینfa_IR
dc.contributor.authorفرخی, نور علیfa_IR
dc.contributor.authorبرجعلی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:28:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:28:13Z
dc.date.available1399-07-09T05:28:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:28:13Z
dc.date.issued2019-07-23en_US
dc.date.issued1398-05-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-21en_US
dc.date.submitted1398-02-31fa_IR
dc.identifier.citationغلامی, امین, فرخی, نور علی, برجعلی, احمد. (1398). مدل یابی معادلات ساختاری راهبردهای مقابله‌ای دانشجویان بر اساس سبک‌های دلبستگی با واسطه‌گری سبک‌های فرزندپروری، آسیب‌های دوران کودکی و طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه. مطالعات روان شناسی بالینی, 9(35), 41-69. doi: 10.22054/jcps.2019.43138.2144fa_IR
dc.identifier.issn2322-3189
dc.identifier.issn2476-6410
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jcps.2019.43138.2144
dc.identifier.urihttp://jcps.atu.ac.ir/article_10387.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/282559
dc.description.abstractبرای اینکه بتوانیم یک نظام آموزشی اثربخش داشته باشیم می بایست به مسائل روانی دانشجویان توجه داشته باشیم. استرس و تنش یکی از عوامل موثر بر بهداشت روانی و مخل عملکرد تحصیلی دانشجویان می‌باشد، که به منظور ایجاد یک آموزش کارآمد می بایست به منابع آن و روشهای مقابله با آن توجه شود. هدف پژوهش حاضر، تدوین مدل ساختاری راهبردهای مقابله‌ای بر اساس سبک های دلبستگی با واسطه گری سبک‌های فرزندپروری، تجارب آسیب‌رسان کودکی و طرحواره‌های ناسازگار اولیه در دانشجویان بوده است. نمونه آماری این پژوهش 300 نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی بوده اند که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل فرم کوتاه پرسشنامه راهبردهای مقابله‌ای اندلر و پارکر ۱۹۹۰، سبک‌های دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور (AAI)، شیوه‌های فرزندپروری والدینی ادراک شده (EMBU-S)، طرح‌واره‌ها ناسازگار اولیه و آسیب های دوران کودکی بوگلاس بریمنر ۲۴ بوده اند. برای ارزیابی مدل پیشنهادی ازروش مدل معادلات ساختاری و نرم افزار Amos استفاده شده است. نتایج بررسی نشان داده که شاخص های برازش مدل مفهومی تحقیق بپس از اصلاحات جزئی در سطح قابل قبولی بوده اند و مدل ارزیابی شده با داده ها برازش خوبی داشته است. و طبق ضرایب رگرسیونی بدست آمده متغیرهای سبک‌های فرزند پروری، طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و آسیب های دوران کودکی نقش میانجی را بین سبک دلبستگی و سبک‌های مقابله‌ای داشته اند.fa_IR
dc.format.extent812
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات روان شناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofClinical Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jcps.2019.43138.2144
dc.subjectمدل‌یابی معادلات ساختاریfa_IR
dc.subjectراهبردهای مقابله‌ایfa_IR
dc.subjectسبک‌های دلبستگیfa_IR
dc.subjectسبک‌های فرزندپروریfa_IR
dc.subjectآسیب‌های دوران کودکیfa_IR
dc.subjectطرح‌واره‌های ناسازگار اولیهfa_IR
dc.titleمدل یابی معادلات ساختاری راهبردهای مقابله‌ای دانشجویان بر اساس سبک‌های دلبستگی با واسطه‌گری سبک‌های فرزندپروری، آسیب‌های دوران کودکی و طرح‌واره‌های ناسازگار اولیهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد گروه روانسنجی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه سنجش و اندازه گیری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روان‌شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue35
dc.citation.spage41
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد