بررسی اثر بخشی آموزش امید بر سبکهای اسنادی دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
یعقوبی, ابوالقاسمفروتن بقا, پریسامحققی, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش تعیین اثر بخشی آموزش امید مبتنی بر نظریه اسنایدر بر سبکها ی اسنادی دانشجویان بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود که با نمونه گیری تصادفی 24 نفر در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند و به منظور اندازه گیری سبکهای اسناد از پرسشنامه سبک اسنادی (ASQ) استفاده شد. دادههای بدست آمده با آزمون تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شد، نتایج نشان داد که برنامه آموزشی امید باعث افزایش سبک اسنادی مثبت (درونی– پایدار– کلی) در موقعیتهای مثبت و کاهش سبک اسنادی منفی (بیرونی– ناپایدار– اختصاصی) در موقعیتهای منفی شده است، پس آموزش امید میتواند بر سبکهای اسنادی موثر باشد، با توجه به استفاده از این روش آموزشی به منظور تغییر سبکهای اسنادی منفی به سبکهای اسنادی مثبت پیشنهاد میگردد.
کلید واژگان
امیدسبک اسناد
سبک اسنادی مثبت
سبک اسنادی منفی
سبک اسناد پایدار
سبک اسناد ناپایدار
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه روانشناسی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه بوعلی سینا همدانکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه بوعلی سینا
استادیار دانشگاه بوعلی سینا
شاپا
2322-31892476-6410




