• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی نقش‌ها، روش‌ها و انواع ارشادگری در برنامۀ درسی دوره‌های آموزشی منطقۀ ویژۀ اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

    (ندگان)پدیدآور
    پناهی, الهام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    826.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، ارزیابی نقش‌ها، روش‌ها و انواع ارشادگری در برنامۀ درسی دوره‌های آموزشی منطقۀ ویژۀ اقتصادی بندر امام خمینی بود. روش پژو.هش توصیفی – پیمایشی بود و جامعۀ آماری شامل کلیۀ فراگیران دوره‌های آموزشی منطقۀ ویژۀ اقتصادی بندر امام خمینی بر اساس برنامۀ درسی دوره‌های آموزشی بود. با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، 106 نفر از فراگیران انتخاب شدند، و با استفاده از مقیاس نقش ارشادگر راگینز و مک فارلین که روایی و پایایی آن محاسبه شده بود، داده‌های لازم جمع‌آوری شده، و با نرم‌افزار SPSS 23 و روش‌های تحلیل واریانس اندازه‌گیری‌های مکرر، و مجذورخی، تحلیل شدند. نتایج نشان داد: 1- تفاوت معنی‌داری بین میزان ایفای نقش‌های ارشادگری مدرسان وجود دارد، اما هیچیک از نقش‌ها غالب نیستند؛ 2- روش غالب ارشادگری مدرسان از دیدگاه فراگیران، ترکیبی از روش‌های رسمی و غیر رسمی است؛ 3-  نوع غالب ارشادگری مدرسان از دیدگاه فراگیران، آموزش عملی است. با توجه به نتایج به دست آمده، استفاده از برنامۀ درسی با تأکید روش‌های عملی ارشادگری و شیوه‌های رسمی و غیر رسمی اثرگذاری مطلوبی بر یادگیری فراگیران خواهد داشت.
    کلید واژگان
    ارشادگری
    برنامه درسی
    دورۀ آموزشی
    نقش‌های ارشادگری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد آموزش منطقۀ ویژۀ اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

    شاپا
    2251-6794
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2020.5819
    http://jcr.shirazu.ac.ir/article_5819.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281954

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب