• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی چارچوب برنامه‌ درسی تربیت مربی پیش‌دبستانی در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    مرزوقی, رحمت الهترک زاده, جعفرجباری, سوسننوروزی, نصراله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    668.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش کیفی از نوع مطالعه­ موردی، طراحی چارچوب برنامه درسی دوره­ کاردانی تربیت مربی پیش‌دبستانی در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بود. مشارکت‌کنندگان بالقوه، سه گروه شامل متخصصان موضوعی در حوزه­ پیش‌دبستانی، روان‌شناسان تربیتی آشنا با حوزه­ آموزش و پرورش پیش‌دبستانی؛ و متخصصان برنامه‌ درسی در حوزه آموزش و پرورش پیش‌دبستانی کشور بودند که به شیوه هدف‌مند و با استفاده از روش نمونه‌گیری افراد کانونیبا رعایت قاعده­ اشباع‌شدگی از بین آن­ها افرادی که بیش­ترین آشنایی و اطلاع را در زمینه­ برنامه درسی تربیت مربی پیش‌دبستانی داشتند جهت مصاحبه انتخاب گردیدند. پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم از طریق مطالعه­ اسناد بالادستی و مصاحبه با متخصصان کلیدی، با استفاده از روش تحلیل مضمون داده‌های حاصل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که در این فرایند چارچوب برنامه درسی دوره­ کاردانی تربیت مربی پیش‌دبستانی با چهارده عنصر، تحت عناوین منطق و چرایی، اهداف، محتوا؛ مواد و منابع یادگیری، روش‌های تدریس، فعالیت‌های یادگیری، نقش مدرس، نقش یادگیرنده، مکان آموزش، زمان آموزش، گروه‌بندی یادگیرندگان، ارزشیابی، استلزامات و امکانات اجرایی، و اشاعه همراه با مؤلفه‌های مربوط به هر عنصر طراحی گردید.
    کلید واژگان
    چارچوب برنامه درسی
    دوره کاردانی
    تربیت مربی پیش‌دبستانی
    نظام آموزش و پرورش

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی
    سازمان پدید آورنده
    استاد مطالعات برنامه درسی، دانشگاه شیراز
    دانشیار بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی- دانشگاه شیراز
    استادیار مطالعات برنامه درسی، دانشگاه شیراز
    دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی دانشگاه شیراز

    شاپا
    2251-6794
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2019.5213
    http://jcr.shirazu.ac.ir/article_5213.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281921

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب