نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:26:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:26:20Z
dc.date.available1399-07-09T05:26:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:26:20Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-09-26en_US
dc.date.submitted1395-07-05fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, سعید. (1397). ارزشیابی برنامة درسی بر اساس توجه به شایستگی‌ها از دیدگاه دانشجویان رشتة مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز. پژوهش‌های برنامه درسی, 8(2), 224-244. doi: 10.22099/jcr.2019.5125fa_IR
dc.identifier.issn2251-6794
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2019.5125
dc.identifier.urihttp://jcr.shirazu.ac.ir/article_5125.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281919
dc.description.abstractدر دنیای امروز، اکثر سازمان­های آموزشی به دلیل پاسخ‌گو نبودن برنامه­های درسی سنتی، به سمت تدوین برنامه­های درسی شایستگی­محور، روی آورده­اند. هدف این مطالعه نیز، ارزیابی وضعیت موجود برنامةدرسی مهندسی فناوری اطلاعات بود که به روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شد. به این منظور، 35 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز که در شرف اتمام دورة تحصیلی بودند از تعداد کل 120 نفر جامعة آماری به عنوان نمونة آماری و با رویکرد هدفمند و روش نمونه‌گیری آگاهی­دهندگان کلیدی انتخاب شدند. ابزار پژوهش، مقیاس محقق­ساختة برنامه ­­درسی شایستگی­محور مبتنی بر عناصر چهارگانة برنامة درسی بود که بر اساس مبانی نظری و پژوهشی طراحی شده بود. پس از محاسبه روایی و پایایی، مقیاس بین نمونه توزیع و داده­ها با آزمون آماری تی­تک نمونه­ای و آزمون تحلیل واریانس اندازه­گیری­های مکرر، تحلیل شدند. نتایج  نشان داد که هدف، محتوا، روش­های تدریس و روش­های ارزشیابی به کار رفته در برنامه درسی رشتة مهندسی فناوری اطلاعات، در حد متوسط قادر به تحقق شایستگی­ها در دانشجویان هستند. همچنین از نظر میزان تحقق شایستگی­ها در دانشجویان، تفاوت معنی‌داری بین هدف محتوا، روش­های تدریس مشاهده نشد ولی این تفاوت در عنصر ارزشیابی، معنادار به­دست آمد.fa_IR
dc.format.extent266
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌های برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2019.5125
dc.subjectشایستگیfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ درسیfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ درسی شایستگی‌محورfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleارزشیابی برنامة درسی بر اساس توجه به شایستگی‌ها از دیدگاه دانشجویان رشتة مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیرازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآبادfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage224
dc.citation.epage244


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد