| dc.contributor.author | یادگارزاده, غلامرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:26:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:26:20Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:26:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:26:20Z | |
| dc.date.issued | 2019-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-02-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-11-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | یادگارزاده, غلامرضا. (1397). شناسایی مؤلفههای مسئولیت حرفهای متخصصان برنامة درسی. پژوهشهای برنامه درسی, 8(2), 199-223. doi: 10.22099/jcr.2019.5124 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6794 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2019.5124 | |
| dc.identifier.uri | http://jcr.shirazu.ac.ir/article_5124.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281918 | |
| dc.description.abstract | هدف مقالة حاضر تحلیل مسئولیتهای حرفهای متخصصان برنامة درسی و شناسایی مؤلفههای آن است. این پژوهش از نظر روششناختی مطالعة موردی کیفی است. مشارکتکنندگان در پژوهش را افراد خبره در حوزة برنامة درسی و آموزش عالی تشکیل میدادند که با استفاده از روش نمونهگیری از موارد ویژه تعداد 20 نفر انتخاب و دعوت به مشارکت شدند. ابزار جمعآوری دادة مصاحبه نیمهساختارمند بوده است. برای تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه از روش تحلیل مضمون استفاده شده و اعتبار یافتهها با روش تأمل مشارکتکنندگان ارزشیابی شده است. یافتهها نشان داد که متخصصان برنامة درسی دارای مسئولیت کلی در ارتباط با نظام تربیتی و یادگیری در گام اول و مسئولیت حرفهای در حوزة تخصصی برنامة درسی هستند. این مسئولیت کلی دارای مؤلفههایی مانند «دفاع از حیطة تخصصی، اثرگذاری بر تصمیمسازان، ایفای نقش صحیح، پاسخگویی، آموزش و پژوهش و تعهد سازمانی» است. یافتهها همچنین نشان داد که ماهیت مسئولیت متخصص برنامة درسی آموزش چند بعدی است و جنبههای متفاوتی را در بر میگیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 262 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2019.5124 | |
| dc.subject | مسئولیت حرفهای | fa_IR |
| dc.subject | متخصص برنامة درسی | fa_IR |
| dc.subject | پاسخگویی | fa_IR |
| dc.subject | مسئولیتپذیری | fa_IR |
| dc.subject | برنامهدرسی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.title | شناسایی مؤلفههای مسئولیت حرفهای متخصصان برنامة درسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار برنامهریزی درسی آموزش عالی دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 199 | |
| dc.citation.epage | 223 | |