نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیادگارزاده, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:26:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:26:20Z
dc.date.available1399-07-09T05:26:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:26:20Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-02-09en_US
dc.date.submitted1395-11-21fa_IR
dc.identifier.citationیادگارزاده, غلامرضا. (1397). شناسایی مؤلفه‌های مسئولیت حرفه‌ای متخصصان برنامة درسی. پژوهش‌های برنامه درسی, 8(2), 199-223. doi: 10.22099/jcr.2019.5124fa_IR
dc.identifier.issn2251-6794
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2019.5124
dc.identifier.urihttp://jcr.shirazu.ac.ir/article_5124.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281918
dc.description.abstractهدف مقالة حاضر تحلیل مسئولیت‌های حرفه‌ای متخصصان برنامة درسی و شناسایی مؤلفه‌های آن است. این پژوهش از نظر روش‌شناختی مطالعة موردی کیفی است. مشارکت‌کنندگان در پژوهش را افراد خبره در حوزة برنامة درسی و آموزش عالی تشکیل می‌دادند که با استفاده از روش نمونه‌گیری از موارد ویژه تعداد 20 نفر انتخاب و دعوت به مشارکت شدند. ابزار جمع‌آوری دادة مصاحبه نیمه‌ساختارمند بوده است. برای تحلیل داده‌‌های حاصل از مصاحبه از روش تحلیل مضمون استفاده شده و اعتبار یافته‌ها با روش تأمل مشارکت‌کنندگان ارزشیابی شده است. یافته‌ها نشان داد که متخصصان برنامة درسی دارای مسئولیت کلی در ارتباط با نظام تربیتی و یادگیری در گام اول و مسئولیت حرفه‌ای در حوزة تخصصی برنامة درسی هستند. این مسئولیت کلی دارای مؤلفه‌هایی مانند «دفاع از حیطة تخصصی، اثرگذاری بر تصمیم‌سازان، ایفای نقش صحیح، پاسخ‌گویی، آموزش و پژوهش و تعهد سازمانی» است. یافته‌ها همچنین نشان داد که ماهیت مسئولیت متخصص برنامة درسی آموزش چند بعدی است و جنبه‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد.fa_IR
dc.format.extent262
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌های برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2019.5124
dc.subjectمسئولیت حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectمتخصص برنامة درسیfa_IR
dc.subjectپاسخ‌گوییfa_IR
dc.subjectمسئولیت‌پذیریfa_IR
dc.subjectبرنامه‌درسیfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.titleشناسایی مؤلفه‌های مسئولیت حرفه‌ای متخصصان برنامة درسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار برنامه‌ریزی درسی آموزش عالی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage199
dc.citation.epage223


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد