نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاوجاقی, ناهیدfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی پور, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorاوجاقی میرکوهی, ناهیدfa_IR
dc.contributor.authorاسلمی, محبوبهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:26:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:26:15Z
dc.date.available1399-07-09T05:26:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:26:15Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-13en_US
dc.date.submitted1394-03-23fa_IR
dc.identifier.citationاوجاقی, ناهید, سعیدی پور, بهمن, اوجاقی میرکوهی, ناهید, اسلمی, محبوبه. (1396). پایایی و روایی مقدماتی مقیاس سبک یادگیری بر مبنای مدل سیلور، هانسن و استرانگ. پژوهش‌های برنامه درسی, 7(2), 1-14. doi: 10.22099/jcr.2018.4737fa_IR
dc.identifier.issn2251-6794
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2018.4737
dc.identifier.urihttp://jcr.shirazu.ac.ir/article_4737.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281891
dc.description.abstractهدف از پژوهش، برآورد پایایی و روایی مقیاس سبک یادگیری بر مبنای مدل سیلور، هانسن و استرانگ است. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز در سال تحصیلی 93-92 بودند که از این جامعه تعداد 377 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، مقیاس سبک یادگیری با 32 گویه با طیف لیکرتی چهار درجه ای بر مبنای مقیاس سبک یادگیری مدل سیلور، هانسن و استرانگ است که مدل سبک یادگیری سیلور، هانسن و استرانگ (1980) دارای 25 ردیف افقی و 4 ردیف عمودی بود که در هر ردیف افقی، چهار توصیف کننده رفتار ذکر شده است که باید توسط پاسخگر بر حسب اولویت ها مرتب می شد. برای بررسی روایی عاملی مقیاس از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. شاخص های نیکویی برازش در این پژوهش عبارتند از 556/72= X² 09/0RMESA= 90/0= GFI 86/0=AGFI.این نتایج مو ید آن است که ساختار مقیاس برازش قابل قبولی با داده ها دارد و همه شاخص های نیکویی برازش مدل را تایید کرده، بر برازندگی مطلوب آن دلالت دارد. پایایی مقیاس با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی گردید. پایایی این ابزار 74/0 به دست آمد. با در نظر گرفتن نتایج این پژوهش، می توان گفت مقیاس سبک یادگیری تدوین شده، می تواند ابزار پایا و معتبری در ارزیابی سبک های یادگیری باشد.fa_IR
dc.format.extent683
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌های برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jcr.2018.4737
dc.subjectپایاییfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.subjectسبک یادگیریfa_IR
dc.subjectسیلورfa_IR
dc.subjectهانسن و استرانگfa_IR
dc.titleپایایی و روایی مقدماتی مقیاس سبک یادگیری بر مبنای مدل سیلور، هانسن و استرانگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage14


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد