دوره 5, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
پیشبینی خلاقیت بر اساس ابعاد شخصیت با نقش واسطهای انگیزش تحصیلی در دانشآموزان
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر پنج عاملی شخصیت بر خلاقیت، با واسطهگری انگیزشتحصیلی (بیانگیزشی، انگیزش بیرونی، تنظیم همانند شده و انگیزش درونی) در دانشآموزان انجام گرفته است. بدین منظور 472 دانشآموز (275دختر و197 پسر ...
-
تحلیل محتوای کتابهای درسی تاریخ مقطع متوسطه(رشتههای علوم پایه) از منظر ترسیم هویّت دینی از سال 58تا 92 ه.ش.
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتابهای درسی تاریخ دوره متوسطه علوم پایه برای تعیین جایگاه مؤلفههای هویت دینی، مذهبی و انقلابی در محتوای این کتابها انجام شده است. مسألهی اصلی پژوهش پاسخ به این سؤال بوده است: آیا کتابهای ...
-
ارزشیابی جایگاه هوش فرهنگی در برنامه درسی رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)هدف اصلی پژوهش حاضر ارزشیابی جایگاه هوش فرهنگی در برنامه درسی قصد شده رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان بود. جامعه مورد پژوهش شامل تمامی دانشجویان و اعضای هیأت علمی رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و نیز تمامی ...
-
کاربست مؤلفههای کاربردی، ملی، جهانی، نظری و ساخت برنامهدرسی در برنامههای درسی علوم انسانی از دیدگاه اعضای هیات علمی (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان)
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی میزان کاربست مؤلفههای کاربردی، ملی، جهانی، نظری و ساخت برنامهدرسی در برنامههای درسی علوم انسانی است. بر این اساس با استفاده از یک پرسشنامه محققساخته که پایایی آن 92/0 برآورد گردید، نظرات 100 ...
-
کاوشی پیرامون چارچوب نظارت راهبردی نهادهای تعلیم و تربیت غیررسمی: مطالعه موردی کیفی مراکز آموزشهای آزاد
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)هدف این پژوهش کاوش چارچوب نظارت راهبردی در حوزه نهادهای تعلیم و تربیت غیررسمی به ویژه مراکز آموزشهای آزاد بود. روش پژوهش کیفی و مبتنی بر یک مطالعه موردی بود. در این راستا با استفاده از رویکرد هدفمند و بهکارگیری معیار ...



