دوره 5, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تدوین و اعتباریابی چارچوب سنجش دستآوردهای برنامه درسی ضمنی دانشگاهی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)هدف پژوهش تدوین واعتباریابی چارچوب سنجش دستآوردهای برنامه درسی ضمنی دانشگاهی با استفاده از روشپژوهش و ترکیبی متوالی اکتشافی مدل تدوین ابزار بود. در بخش کیفی از روش مطالعهموردی و در بخش کمی از روش توصیفی- پیمایشی استفاده ...
-
تفکر تخیلی در آموزش علوم: تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس مؤلفههای تخیل
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)پژوهش حاضر به تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس چگونگی و میزان به کارگیری تخیل پرداخته است. پژوهش کمی و به شیوهی تحلیل محتوا انجام شد. نمونه شامل کتابهای درسی علوم 6 پایه تحصیلی دوره ابتدایی بود. دادهها ...
-
بررسی رابطه ادراک دانشجویان از جهانیشدن آموزش عالی با ارزیابی آنان از کیفیت فرآیندهای یاددهی ـ یادگیری
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)هدف این پژوهش، بررسی رابطهی ادراک دانشجویان از جهانیشدن آموزش عالی با ارزیابی آنان از کیفیت فرآیندهای یاددهی ـ یادگیری از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه سمنان بود. مطالعه حاضر از نوع همبستگی بود. جامعه ...
-
مقایسهی تأثیر روش آموزش بایبی و گانیه بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسهی تأثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی بایبی و الگوی طراحی آموزشی گانیه بر انگیزش و یادگیری دانشآموزان سال اول دبیرستان در درس علوم بود. تحقیق حاضر از نوع شبه آزمایشی و طرح پیشآزمون-پسآزمون ...
-
بررسی تجربهی تدریس استادان دانشگاه تبریز از رویکرد معماری دانش
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)هدفاصلی پژوهش حاضر بررسی تجربهی تدریس استادان دانشگاه تبریز از رویکرد معماری دانشبود. این پژوهش از نوع کیفی و پدیدارشناسی – توصیفی بود. جامعه آماری شاملاستادان دانشگاه تبریز از دانشکدههای مختلف با گرایشهای مختلف تحصیلی ...



