دوره 5, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • تدوین و اعتباریابی چارچوب سنجش دست‌آوردهای برنامه درسی ضمنی دانشگاهی 

    مرزوقی, رحمت اله؛ امینی, مهرداد؛ مزیدی, محمد؛ ترک زاده, جعفر؛ محمدی, مهدی (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)
    هدف پژوهش تدوین واعتباریابی چارچوب سنجش دستآوردهای برنامه درسی ضمنی دانشگاهی با استفاده از روشپژوهش و ترکیبی متوالی اکتشافی مدل تدوین ابزار بود. در بخش کیفی از روش مطالعهموردی و در بخش کمی از روش توصیفی- پیمایشی استفاده ...

  • تفکر تخیلی در آموزش علوم: تحلیل محتوای کتاب‌های درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های تخیل 

    هاشمی, سهیلا؛ خبازی کناری, مهدی؛ شعبانی, رقیه (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)
    پژوهش حاضر به تحلیل محتوای کتاب‌های درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس چگونگی و میزان به کارگیری تخیل پرداخته است. پژوهش کمی و به شیوه‌ی تحلیل محتوا انجام شد. نمونه شامل کتاب‌های درسی علوم 6 پایه تحصیلی دوره ابتدایی بود. داده‌ها ...

  • بررسی رابطه ادراک دانشجویان از جهانی‌شدن آموزش عالی با ارزیابی آنان از کیفیت فرآیندهای یاددهی ـ یادگیری 

    جعفری, سکینه؛ امین بیدختی, علی اکبر؛ محمدی, مهدی (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)
    هدف این پژوهش، بررسی رابطه­ی ادراک دانشجویان از جهانی‌شدن آموزش عالی با ارزیابی آنان از کیفیت فرآیندهای یاددهی ـ یادگیری از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌ سمنان بود. مطالعه حاضر از نوع همبستگی بود. جامعه ...

  • مقایسه‌ی تأثیر روش آموزش بایبی و گانیه بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان 

    عبدلی, سمانه؛ علی آبادی, خدیجه؛ مرادی, مهسا؛ مهرورز, محبوبه (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)
    هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه­ی تأثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی بایبی و الگوی طراحی آموزشی گانیه بر انگیزش و یادگیری دانش­آموزان سال اول دبیرستان در درس علوم بود. تحقیق حاضر از نوع شبه آزمایشی و طرح پیش­آزمون-پس­آزمون ...

  • بررسی تجربه‌ی تدریس استادان دانشگاه تبریز از رویکرد معماری دانش 

    علویانی, سوسن؛ فتحی آذر, اسکندر؛ ادیب, یوسف (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2015-08-23)
    هدفاصلی پژوهش حاضر بررسی تجربه­ی تدریس استادان دانشگاه تبریز از رویکرد معماری دانشبود. این پژوهش از نوع کیفی و پدیدارشناسی – توصیفی بود. جامعه آماری شاملاستادان دانشگاه تبریز از دانشکده­های مختلف با گرایش­های مختلف تحصیلی ...