تاثیر تلویزیون در شکلدهی به مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری در ایران با توجه به ظهور شبکههای اجتماعی مبتنی بر موبایل
(ندگان)پدیدآور
عقیلی, سیدوحیدروشندل اربطانی, طاهرفرجیان, محمدمهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با گسترش شبکههای اجتماعی مبتنی بر موبایل، عملاً این دست از رسانهها جایگزین بسیاری از رسانههای سنتی از جمله تلویزیون شده است. با این وصف، این سؤال مطرح میشود که برای تلویزیون از بُعد سیاسی و تأثیری که پیشتر در انتخابات داشته، چه سرنوشتی در انتظار خواهد بود. از سوی دیگر این مهم نیز مطمح نظر قرار میگیرد که آیا تلویزیون با تضعیف بُعد سیاسیاش همچنان میتواند به حیات خود ادامه دهد یا خیر؟ بر اساس نگاه صاحبنظران این پژوهش ـ که به روش تکنیک دلفی جمعبندی شده ـ، تلویزیون با حضور شبکههای اجتماعی مرجعیت سیاسی سابق را نخواهد داشت. نگاه ایشان به این سمت معطوف بود که شبکههای اجتماعی با فاصله گرفتن از دکترین پشتیبانی بهتدریج نقش تولیدی قویتری ایفا خواهند کرد که جایگزین تلویزیون خواهد شد. در مجموع کارشناسان اعتقاد داشتهاند که تلویزیون با وجود شبکههای اجتماعی در وضعیت فعلی شانسی برای ادامه نقش سیاسی خود نخواهد داشت.
کلید واژگان
شبکههای اجتماعیتلویزیون
انتخابات ریاست جمهوری
شماره نشریه
49تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطاتسازمان پدید آورنده
رئیس دانشکده خبر دانشگاه آزاد واحد مرکزدانشگاه تهران
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
شاپا
2209-25385575-2008




