• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
    • دوره 15, شماره 56
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
    • دوره 15, شماره 56
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه‌ تأثیر اینترنت بر سرمایه‌ فرهنگی دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    بابایی فرد, اسدالهحیدریان, امین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    713.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به بررسی تأثیر اینترنت بر سرمایه‌ی فرهنگی و شکل‌گیری سرمایه‌ی فرهنگی آنلاین در فضای مجازی می‌پردازد. در این مطالعه از نظریه‌های مانوئل کاستلز و هوارد رینگلد در حوزه‌ی مطالعات اینترنت و فضای مجازی و نیز نظریه‌ی سرمایه‌ی فرهنگی پی‌یر بوردیو، به عنوان چهارچوب‌های نظری پژوهش، بهره گرفته شده است. روش این پژوهش از نوع پیمایش اجتماعی و جامعه‌ی آماری مورد بررسی آن دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و علوم پزشکی کاشان در سال تحصیلی 93-1392 بوده است که از میان آن‌ها تعداد 380 نفر با استفاده از فرمول کوکران به عنوان حجم نمونه انتخاب شده است. نتایج نشان می‌دهند که بین ابعاد گوناگون بهره‌گیری از اینترنت، یعنی «مدت و میزان استفاده از اینترنت»، «مهارت در بهره‌گیری از اینترنت»، «استفاده از سایت‌های علمی اینترنت»، «استفاده از سایت‌های هنری اینترنت»، «خرید اینترنتی کالاهای فرهنگی» و «استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی» با «سرمایه‌ی فرهنگی» رابطه‌ی معنادار و مستقیم وجود دارد. همچنین، نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی و تحلیل مسیر، تأثیر مستقیم متغیرهای «مهارت در بهره‌گیری از اینترنت»، «استفاده از سایت‌های علمی اینترنت»، «خرید اینترنتی کالاهای فرهنگی» و «استفاده از سایت‌های هنری اینترنت» بر «سرمایه‌ی فرهنگی» را نشان می‌دهد.
    کلید واژگان
    اینترنت
    سرمایه‌ی فرهنگی
    ذائقه‌ فرهنگی
    خرید اینترنتی کالاهای فرهنگی
    شبکه‌های اجتماعی مجازی

    شماره نشریه
    56
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات
    سازمان پدید آورنده
    گروه علوم اجتماعی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
    کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی، دانشگاه کاشان

    شاپا
    2209-2538
    5575-2008
    URI
    http://jcsc.iaocsc.ir/article_37361.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281536

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب