مرور دوره 14, شماره 51 بر اساس تاریخ انتشار

در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10

  • مرجعیت شیعه به‌مثابه کنشگر بین‌المللی؛ مطالعۀ الگوهای کنش نهاد اجتماعی مرجعیت در گذر تاریخ 

    حاج زرگرباشی, سید روح الله؛ عبدخدائی, مجتبی (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    مرجعیت، اصلی‌ترین نهاد اجتماعی متولی امر دین و عهده‌دار نقش رهبری شیعیان در موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی است. این نهاد، بر اساس اندیشۀ نیابت فقیهان جامع‌الشرایط از امام معصوم شکل گرفته، از مبانی خاص عقلانیت و تصمیم‌گیری ...

  • تحلیل محتوای اخبار مربوط به تغییرات آب و هوایی در وبسایت های فارسی زبان 

    خواجه نوری, نسترن؛ ابوترابی, آیدا (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    پژوهش «تحلیل محتوای اخبار مربوط به تغییرات آب و هوایی در وبسایت‌های فارسی زبان»، به بررسی پوشش اخبار مربوط به گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی در رسانه‌های آنلاین عمومی فارسی زبان در سه ماهه ...

  • ارائه الگوی مدیریت اطلاعات فرهنگی در سازمانها و مراکز فرهنگی ایران 

    میر, سیدمحسن؛ صالحی امیری, سیدرضا؛ قیومی, عباسعلی؛ عزیزآبادی فراهانی, فاطمه (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    هدف پژوهش حاضرارائه الگوی مطلوب مدیریت اطلاعات فرهنگی جهت یکپارچه سازی اطلاعات فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. این پژوهش از نظر هدف، پژوهش کاربردی و از نظر نوع داده­ها، تلفیقی (کمی و کیفی) و از نظر نحوة ...

  • رسانه‌های نوین در برابر رسانه‌های جریان اصلی: عامل یا تشدیدکننده ضعف؟ بررسی اثرات فناوری‌های نوین بر مصرف رسانه‌های جریان اصلی 

    باستانی, سوسن؛ خانیکی, هادی؛ ارکان زاده یزدی, سعید؛ جعفرزاده‌پور, فروزنده (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    بعد از انقلاب ارتباطات و اطلاعات و ظهور رسانه‌های نوین، انحصار رسانه‌های جریان اصلی از دست رفت و مخاطبان و بهره‌گیران از رسانه‌ها با ابزارهای متنوع‌تری برای برقراری ارتباط با جامعه روبه‌رو شدند. به نظر می‌رسد که ...

  • بازنمایی مناسبات کارآفرین و سرمایه‌دار در سریال‌های تلویزیونی بعد از جنگ تحمیلی 

    زردار, زرین؛ علیزاده, رحمان (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    در اقتصاد مبتنی بر کارآفرینی، رابطه میان کارآفرین و سرمایه‌دار – به عنوان یک رابطه توسعه بخش- از اهمیت اساسی برخوردار است و بازنمایی رسانه ای آن به خاطر نقشی که در شکل دهی به فرهنگ عمومی دارد، اهمیت دارد. این مقاله می‌خواهد ...

  • اندیشه ی شریعتی درباره ی زن و حقوق او در اسلام 

    شکوری راد, صدیقه (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    مسأله ی زن و نسبت او با مرد از موضوعات مهم مورد توجه در قرن حاضر بوده و اندیشمندان گوناگون هریک به فراخور حوزه ی کار خود به جهات مختلف آن پرداخته اند. در پژوهش کیفی حاضر، دیدگاه های انسان شناسی دکتر علی شریعتی در باره ی ...

  • مطالعه سیاست های رسانه ملی در حوزه ارتباطات سلامت (با تاکید بر برنامه های اصلی سلامت محور سیما در سال 1395) 

    عبداللهی نژاد, علیرضا؛ بصیریان جهرمی, حسین؛ نحوی, مرضیه (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    این مقاله به بررسی نحوه سیاست‌گذاری‌ رسانه ملی در حوزه سلامت پرداخته است. به این منظور و با هدف پاسخگویی به این سؤال‌ها که: «سیاست‌گذاری برنامه‌های سلامت‌محور تلویزیون (سیمای جمهوری اسلامی)، چگونه است؟» «محوریت موضوعی ...

  • پیش‌نهادی برای بررسی اتنوگرافیک پدیده‌های چندجایی: زندگی‌نگاری 

    عناصری, علی مراد (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    این مقاله در پی آن است که با طرح مساله‌ی چندجایی بودن برخی پدیده‌ها به ویژه در پیوستار چندقومیتی، و از نظر نگارنده، چندزیستی ایران ـ نه ترکیبی و چندرگه بودن ـ، نشان دهد که چه امکانات اتنوگرافیکی پیش روی پژوهش‌گر وجود دارد. ...

  • زندگی روزمره در مهمانی های زنانه (مورد مطالعه: زنان خانه دار شهر همدان) 

    محمدی, جمال؛ سالم, هانیه؛ پاکدامن, یوسف (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    تجارب زیستۀ زنان در مهمانی‌ها از آنجا می‌تواند موضوع تأمل جامعه‌شناختی باشد که زنان معمولاً زندگی شخصی، دغدغه‌ها، مسائل و درگیری‌های بین‌الاذهانی‌شان را در این مکان‌ها تمرین می‌کنند. واکاوی کیفی این‌ محافلِ مهمانی به‌مثابه ...

  • تبیین نقش فرهنگ در ایجاد دانشگاه کارآفرین 

    علیزاده مجد, امیررضا؛ بدیع زاده, علی؛ حسینی, رسول؛ سعیدنیا, حمیدرضا؛ علیرضایی, ابوتراب (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2018-07-23)
    سرعت تحولات از ویژگی‌های قرن بیست و یکم می‌باشد و گاه سرعت این تغییرات به‌قدری فزاینده است که بیشتر جوامع از درک آن غافل می‌شوند. فضای حاکم بر اقتصاد امروز، ریسک توأم با عدم اطمینان است و با حرکات اصلاحی نمی‌توان به ...