دوره 7, شماره 24
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تغییرات ارزشی بین نسلی، بازنمایی ارزشها در شخصیتهای میانسال و جوان مؤنث و مذکر در سریالهای ایرانی تلویزیون
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-09-23)در دوران تغییرات سریع امروز، رسانههای جمعی به ویژه تلویزیون تأثیرات بسیار زیادی در انتقال ارزشها و هنجارها به جامعه دارند. آنها در حقیقت به عنوان ابزاری قدرتمند جهت الگو فرستی در جامعه مطرح میباشد. به دلیل نقش دوگانه ...
-
رمزگشاییهای زنانه از شبکه تلویزیونی فارسی وان شناخت دلالتهای معنایی حاکم بر قرائت مخاطبان زن از سریال ویکتوریا
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-09-23)این مطالعه به بررسی تجربهی تماشای زنانه سریال ویکتوریا از شبکه فارسی وان میپردازد. این سریال که در سال 88 از محبوبیت قابل توجهی در میان زنان ایرانی برخوردار گشت، مجموعهای است با انبوهی از بازیگران که بر محور زندگی روزمره ...
-
دینداری و جهانی شدن
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-09-23)جهانی شدن عبارت است از «بسط جهان غریبه»؛ جهانی که از دیالکتیک میانِ «ذهنیت کنشگران جهان نزدیک» با «عینیت عناصری که از جهان دور آمدهاند» شکل گرفته است. بسط جهان غریبه، عناصر جهان آشنا را دستخوش دگرگونی میسازد. «دینداری» ...
-
بررسی تحولات فرهنگ عمومی در ایران براساس تحلیل نامگذاری
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-09-23)یکی از ابزارهای کارا برای شناسایی تحولات و تغییرات فرهنگی در دورههای تاریخی مختلف استفاده از "نام" و تحولات آن است. بدین لحاظ، شناخت تحولات نامگذاری کودکان یکی از منابع مفید و قابل اطمینان برای شناخت تحولات فرهنگی در ...
-
جامعهشناسی و مطالعات فرهنگی: تقابل، توافق یا تعامل (با نگاهی به روابط این دو در ایران
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2011-09-23)در این مقاله برای پاسخ به این پرسش که آیا جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی در تخاصم با هم تعریف میشوند یا رابطه آنها در اصل نوعی تعامل و تکمیل هم است، ضمن بررسی رابطه میان جامعهشناسی و مطالعات فرهنگی از دو ...



