دوره 7, شماره 25
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
دفاع مقدس در گذر از سینمای ایران
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2012-05-21)پژوهش حاضر، تبلور دفاع مقدس را در سینمای ایران، بین سالهای 1360 تا 1385 از نظر جامعهشناسیِ هنر مورد بررسی قرار میدهد. چارچوب نظری این پژوهش بر دو نظریه مکمل، بازتاب و شکلدهی، استوار است که طبق آن هنر بازتابی از شرایط ...
-
تحلیل روابط بین فردی در فیلمهای هالیوود دهه 2000
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2012-05-21)روابط بین فردی عاملی است که بین تمام انسانها علی رغم فرهنگ و مذهب متفاوت ، دیده میشود و به دنبال تحول جوامع از ساده به پیچیده ، این روابط نیز پیچیدهتر و تکامل یافتهتر میشود. سینما به عنوان یک وسیله ارتباطی ، الگوهای ...
-
منازعه نهادهای قدرت در میدان تولید سینمای ایران در دهه 1360 و 1370
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2012-05-21)هدف این مقاله ساخت الگویی نظری برای میدان تولید سینما در ایران است. برای این منظور از رویکرد نظری بوردیو و مفاهیم میدان، قدرت و منازعه استفاده شده است. امتیاز کاربرد نظریه بوردیو که در اثر (1984) او آمده در این است که ...
-
ساختارهای روایی و ایدئولوژیک سینمای عامه پسند ایران (1386-1376
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2012-05-21)فیلم های عامه پسند ایرانی، بعنوان نوعی فرهنگِ ملی، که نبض اقتصادی سینمای ایران را تشکیل می دهند در جامعه ی ایرانی در گستره ای وسیع مصرف می شوند. هر چند که این فیلم ها در پژوهش های فرهنگی رایج در کشور، چندان مورد توجه قرار ...
-
بازنمایی گفتمانهای «تجربه دینی» در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2012-05-21)در این مقاله سعی شده است که با شناخت گفتمانهای موجود در باب تجربه دینی، چگونگی بازنمایی آنها در فیلمهای سینمایی ایران، بعد از انقلاب اسلامی تشریح شود. گفتمانهای دینی موجود در جامعه ایران، هر یک تعریفی از مفهوم «تجربه ...
-
ساختار روایی وایدئولوژیک یک سینمای عامه پسند
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2012-05-21)ایران را تشکیل می دهند در جامعه ی ایرانی در گستره ای وسیع مصرف می شوند. هر چند که این فیلم ها در پژوهش های فرهنگی رایج در کشور، چندان مورد توجه قرار نمی گیرند، اما بر اساس نظریه های فرهنگی متأخر، آنها متون فرهن گیِ متشکل ...



