دوره 10, شماره 36

 

ارسال های اخیر

  • اسکناس‌نویسی: بازسازی معنایی تجربه‌ی کنشگران 

    قادرزاده, امید؛ میره بیگی, سید وحید (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2014-11-22)
    نوشتن و درج مطالب روی اسکناس‌ها پدیده‌ای به نسبت نوین است که تفاسیر مختلفی درباره‌ی آن شکل گرفته امّا تا کنون مورد بررسی علمی قرار نگرفته است. پژوهش حاضر، به منظور فهم شرایط، تعاملات و پیامدهای مربوط به اسکناس‌نویسی با روش ...

  • راهبردهای صنعت نشر در تهران از منظر مدیریت شهری: یک پژوهش نظریه‌ مبنایی 

    فاضلی, نعمت الله؛ داودی, حمیدرضا (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2014-11-22)
    مقایسه‌ی وضعیت کنونی شهر تهران با دیگر شهرهای جهانی نشان می‌دهد که صنایع فرهنگی با وجود ایفای نقشی بسزا در توسعه‌‌ی پایدار کلان‌شهرهای امروزی، نتوانسته جایگاه قابل‌قبولی در توسعه‌ی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تهران داشته ...

  • تحلیل گفتمان سیاسی رمان «تنگسیر» صادق چوبک 

    احمدی, اصغر؛ آقا گل زاده, فردوس؛ خلیلی, محمد علی؛ قبادی, حسینعلی؛ جوادی یگانه, محمدرضا (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2014-11-22)
    پژوهش حاضر با استفاده از نظریات متفکرانی هم‌چون وسنو، کالینز، باختین، معدل و با کمک روش سه‌سطحی فرکلاف، به تحلیل گفتمان سیاسی تنگسیر صادق چوبک پرداخته است. پرسش تحقیق حاضر، آن است که چگونه می‌توان این اثر را در نظم گفتمان ...

  • قرائت رمان قاراچوخا و اجتماعات تفسیری ترک آذربایجان 

    کوثری, مسعود؛ زمانی سبزی, شهرام (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2014-11-22)
    قاراچوخا رمانی به زبان ترکی است که توسط یک زبانشناس به نگارش درآمده و در مدت کوتاهی مورد توجه جامعه ترک زبان قرار گرفته است. درون‌مایه چندگانه این داستان و حس نوستالژیکی که در خوانندگان ترک آذربایجانی بر می‌‌انگیزد، بسیار ...

  • رسانه‌های اجتماعی و روابط اجتماعی: مطالعه رابطه استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی با انزوای اجتماعی 

    عباسی شوازی, محمد تقی؛ همایون, پوریان (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2014-11-22)
    این مطالعه پیمایشی با هدف مطالعه رابطه استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و انزوای اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه شیراز انجام شده است. 404 دانشجوی دختر و پسر با روش نمونه‌گیری چند مرحله‌ای از تمامی مقاطع تحصیلی بطور ...

  • بررسی رابطه سرمایه فرهنگی و شادکامی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه یزد) 

    افشانی, سید علیرضا؛ خرم پور, یاسین؛ ممبینی, سجاد (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2014-11-22)
    این پژوهش به بررسی یکی از موضوعات مهم برای جامعه یعنی رابطه سرمایه فرهنگی و شادکامی پرداخته است. تحقیق از نوع پیمایشی بوده و داده‌ها با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع‌آوری گردید. برای سنجش شادکامی از پرسشنامه استاندارد ...

  • تاثیر اینترنت بر نگرش فرهنگی روحانیون (مطالعه موردی طلاب حوزه‌های علمیه قم) 

    خانیکی, هادی؛ عابدی, حمید (انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2014-11-22)
    روحانیون، به عنوان اصلی‌ترین «گروه مرجع» در بین متدینین جامعۀ ایران به شمار می‌آیند که هر گونه جهت‌گیری در عقاید، اندیشه‌ها و رفتار و سبک زندگی آنها، می‌تواند تأثیرات عمیقی در جامعۀ مذهبی و حتی غیر مذهبی (با توجه به این ...