تاثیر نوآوری باز بر عملکرد نوآورانه شرکت با تاکید بر نقش تعدیل گری تلاطم بازار(مطالعه موردی: شرکتهای کوچک و متوسط تولیدی شهر سمنان)
(ندگان)پدیدآور
احمدی, زهراشفیعی نیک آبادی, محسنوکیل الرعایا, یونسنوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ متغییر، کیفی، از لحاظ زمان، مقطعی و از لحاظ نوع تحقیق، توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی - علی میباشد. جامعه آماری تمامی مدیران و کارشناسان واحدهای R&D، تولید، آموزش، بازاریابی و تحقیقات بازار شرکتهای کوچک و متوسط تولیدی شهر سمنان میباشد. پژوهش حاضر در بازه زمانی پاییز و زمستان 1396 انجام شده است. نمونه گیری بر اساس منطق حداقل مربعات جزیی و به روش نمونه گیری تصادفی ساده میباشد. گردآوری دادهها از روش مطالعه کتابخانهای و میدانی و با کمک ابزار پرسش نامه انجام شد. در تجزیه و تحلیل دادهها، فرآیندی چندمرحلهای صورت گرفت که شامل مراحل زیر میباشد: شناسایی مؤلفهها با کمک ادبیات تحقیق، سپس بررسی پایایی مؤلفههای مذکور با کمک شاخص آلفای کرونباخ و CR، برای کفایت نمونه گیری، از شاخص KMO استفاده شد. سپس از آزمون تحلیل مسیر و همبستگی جهت پاسخگویی به سؤالات و فرضیهها استفاده شد. در مراحل بعدی تحلیل عاملی تاییدی جهت پایش شاخصها در هر سازه، همچنین روایی سازه مورد بررسی قرار گرفت. فرضیههای پژوهش همه تأیید شدند؛ و میتوان گفت که نوآوری باز بر عملکرد نوآورانه شرکت تأثیر معنا داری دارد، همچنین نقش تعدیلگری تلاطم بازار معنادار میباشد.
کلید واژگان
نوآوری بازعملکرد نوآورانه شرکت
تلاطم بازار
شرکتهای کوچک و متوسط تولیدی شهر سمنان
نوآوری
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
پژوهشکده توسعه تکنولوژیسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد MBA، دانشگاه سمنانعضو هیأت علمی و مدیر گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه سمنان.
هیئت علمی دانشگاه آزاد سمنان
شاپا
2676-54032676-5411




