ارزیابی و تحلیل عوامل تاثیرگذار بر مدیریت نوآوری در صنعت بیمه و الویت بندی آنها با تحلیل شبکه ای ( تحقیق موردی: بیمه پارسیان)
(ندگان)پدیدآور
اصغری, مریمپیله وری, نازنیننوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تغییرات سریع بنگاههای اقتصادی، رشد سریع آنها ، ابهام محیطی و پاره ای مسائل دیگر باعث شده است که بحث نوآوری در سازمانها از اهمیت بالایی برخوردار باشد. نوآوری نقش بسیار مهمی در دستیابی به مزیت رقابتی به ویژه در صنعت بیمه دارا می باشد و رقابت در آن قابل توجه است. در این پژوهش با مطالعه ادبیات موضوع و جمع بندی پژوهش های انجام شده و نظرات خبرگان تعداد 42 شاخص موثر در ارزیابی مدیریت نوآوری در صنعت بیمه شناسائی و با طراحی پرسشنامه ای با طیف لیکرت میزان موثر بودن این شاخصها از خبرگان صنعت ودانشگاه نظر سنجی شده و در خصوص این شاخصها تصمیم گیری و پس از غربالگری تعداد 32 شاخص پذیرفته شد که این شاخصها درقالب 5عامل اصلی شامل:1- عامل سازمان 2- عامل استراتژی 3- عامل فرایند 4- عامل سیستم 5- عامل تکنولوژی بانظر خبرگان دسته بندی گردید و پرسشنامه نهایی بر اساس آن طراحی و بین 92 نفر از مدیران و کارشناسان بیمه پارسیان توزیع و جمع آوری گردید و با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار PLS Smartمورد برازش قرار گرفته که در نهایت کلیه 32 شاخص برای مدل طراحی شده پذیرفته شد ودر نهایت با استفاده ازANP عوامل الویت بندی شدند، براساس الگوی طراحی شده دریک مدیریت نوآوری موفق در صنعت بیمه توجه به همه 5 عامل فوق ضروری می باشد و عدم توجه به برخی عوامل موجب نقصان درموفقیت مدیریت قابلیتهای فناورانه خواهدبود.
کلید واژگان
"تکنولوژی ""نوآوری "
"مدیریت نوآوری"
نوآوری
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
پژوهشکده توسعه تکنولوژیسازمان پدید آورنده
واحد علوم تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانواحد یادگار امام(ره)،دانشگاه آزاد اسلامی، شهر ری، ایران
شاپا
2676-54032676-5411




