شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی با رویکرد زنجیره ارزش
(ندگان)پدیدآور
احمدامینی, زهراامانی تهران, محمدسقزچی, محمد ابراهیمنوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در جهان پیچیده و متحول امروز تحولات اساسی وقوع یافته در قالب انقلاب کارآفرینی، تأثیر عمده ای در میزان توسعه کشورها داشته است تا آنجا که در حال حاضر توسعه کارآفرینی هسته برنامه توسعه بسیاری از کشورها می باشد. در ایران نیز توسعه و ترویج کارآفرینی یکی از نیازهای جدی جامعه بوده و شناسایی عوامل مؤثر بر کارآفرینی و نحوه تعامل آنها با یکدیگر از ضروریات می باشد. این مقاله با پیشنهاد زنجیره ارزش کارآفرینی به عنوان ابزاری قدرتمند برای شناسایی مؤلفه های کارآفرینی و نحوه تعامل آنها با یکدیگر، فعالیت های موجود در این فرآیند را به دو دسته فعالیت های اولیه و پشتیبانی تقسیم می نماید. فعالیت های اولیه گروهی از فعالیت ها هستند که شخص یا سازمان کارآفرین از زمان بروز فکر و تشخیص فرصت تا راه اندازی و تثبیت کسب و کار انجام می دهد و فعالیت های پشتیبانی آن است که فعالیت های اولیه را حمایت می نماید. این مدل در تدوین توسعه راهکار کارآفرینی کمک شایانی نموده و نقاط قوت و ضعف را به خوبی نمایان می سازد، همچنین زبان مشترکی بین کارآفرین و مجموعه پشتیبان ایجاد می نماید.
کلید واژگان
کارآفرینیتوسعه کارآفرینی
زنجیره ارزش
عوامل مؤثر کارآفرینی
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2010-07-231389-05-01
ناشر
پژوهشکده توسعه تکنولوژیسازمان پدید آورنده
مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیرمدیر مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
معاون مرکر کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
شاپا
2676-54032676-5411




