نقش و تأثیر عوامل سرمایه مشتری در تشخیص و توسعه فرصتهای کارآفرینی در شرکت کرمان خودرو
(ندگان)پدیدآور
زاهدی, محمدرضاجوادی کمنی, سکینهمحبی اشتیانی, سیمیننوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش و تأثیر عوامل سرمایه مشتری در تشخیص و توسعه فرصتهای کارآفرینی شرکت کرمان خودرو در سال 1397 بود. جامعه آماری پژوهش 130 نفر بود و با روش نمونهگیری تصادفی ساده 97 نفر از آنان بهعنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته میباشد. پس از توزیع و جمعآوری پرسشنامهها، بررسی اطلاعات و آزمودن فرضیهها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و به کمک نرمافزار اسمارت پلاس در دو بخش مدل اندازهگیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگیهای فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا مختص پی ال اس بررسی گردید. در بخش دوم، ضرایب معناداری نرمافزار برای بررسی فرضیههای پژوهش مورداستفاده قرار گرفتند. درنهایت یافتههای پژوهش تأثیر سرمایه مشتری و ابعاد آن شامل ارزش امتیازات تحت تملک شرکت، روابط با مردم و سازمانهای مرتبط با مشتریان، سهم بازار، نرخ حفظ یا از دست دادن مشتریان، سودآوری خالص به ازای هر مشتری را در تشخیص و توسعه فرصتهای کارآفرینی در جامعه موردمطالعه مورد تأیید قرارداد.
کلید واژگان
کارآفرینیتوسعه
سرمایه مشتری
سهم بازار
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
پژوهشکده توسعه تکنولوژیسازمان پدید آورنده
دانشگاه صنعتی مالک اشتردانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت
دانشگاه مالک اشتر، دانشکده مهندسی صنایع
شاپا
2676-54032676-5411




