دوره 16, شماره 34
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نوع شناسی پلتفرم های فناورانه: بررسی پویایی های پلتفرمی
(پژوهشکده توسعه تکنولوژی, 2019-02-20)امروزه در تحقیقات حوزه مدیریت و خصوصا مدیریت فناوری، استفاده از واژه پلتفرم در قالب استعاره و مفهوم گسترش یافته است. این واژه، مجموعهای از اجزای یک سیستم کلی را توصیف میکند که با سایر اجزای سیستم تعامل دارند و به صورت ...
-
توسعه و بومی سازی مدل پذیرش فناوری (TAM) در شرکتهای کوچک و متوسط
(پژوهشکده توسعه تکنولوژی, 2019-02-20)امروزه فناوری و نوآوریهای مربوط به آن به یکی از مهمترین عناصر محیط راهبردی سازمانها تبدیل شدهاست. از اینرو پذیرش فناوری از سوی کاربران از مهمترین عوامل موفقیت یک نوآوری است. این پژوهش با هدف ارائه الگوی بومی پذیرش فناوری ...
-
بهره مندی از تکنولوژی پهپاد در زنجیره تامین: بررسی موانع و فرصتهای پیشرو
(پژوهشکده توسعه تکنولوژی, 2019-02-20)استفاده از پهپادها در زنجیره تامین موضوعی نو ظهور است و شرکتهای بسیاری درحال تحقیق و توسعه تکنولوژی پهپادها و به کارگیری آنها در زنجیره تامین هستند، چرا که پهپادها از نظر تجاری باعث ایجاد مزیت رقابتی، افزایش سرعت ارسال ...
-
شناسایی و تعیین عوامل اصلی توسعه تکنولوژی با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) (مطالعه موردی: بنگاههای کوچک و متوسط استان گیلان)
(پژوهشکده توسعه تکنولوژی, 2019-02-20)یکی از دلایل شکست و عقبماندگی در صنایع، عدم امکان و آمادگی توسعه تکنولوژی است. با عنایت به اهمیت موضوع شناخت عوامل مؤثر در توسعه تکنولوژی، در این پژوهش با انجام مرور ادبیات، این عوامل شناسایی شد. عوامل مهم با استفاده از ...
-
تحلیلی بر موانع پیاده سازی بهبود مستمر در شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری
(پژوهشکده توسعه تکنولوژی, 2019-02-20)در محیط پیچیده و آشفته امروز نیاز به بهبود مستمر در محصولات، خدمات و فرایند ها به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده است، اما موانعی وجود دارد که موجب می شود این برنامه به خوبی پیش نرود و مطابق با اصول پیاده سازی نشود. هدف ...
-
ارزیابی و اولویت بندی عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات نانوتکنولوژی در صنایع غذایی ( مطالعه موردی : شرکت کشت و صنعت گلستان)
(پژوهشکده توسعه تکنولوژی, 2019-02-20)با توجه به اهمیت موضوع تجارى سازى و موانع موجود در تجارى سازى محصولات نانوتکنولوژی، تاکید بیشتر بر فرآیند تجارى سازى در صنایع کشورمان امرى لازم مى باشد. هدف این پژوهش ارزیابی عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات نانوتکنولوژی ...



