دوره 2, شماره 6
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ظرفیتسنجی شاهنامه براساس الگوهای سهگانهی اقتباس برای نگارش بازینامه
(دانشگاه دامغانDamghan University, 2017-11-22)زبان بازیهای رایانهای زبانی فراگیر است که جنبة جهانی دارد و امکان ارتباط میان انسانها را از هر فرهنگ و نژادی فراهم میسازد. از سویی دیگر، آثاری که از آداب و رسوم این مرز و بوم ریشه گرفتهاند، مادة خام مناسبی را برای ...
-
بررسی و مقایسة عنصر خشونت در دو اقتباس «الکتر» (اثر ژیرودو) و «مگسها» (اثر سارتر)
(دانشگاه دامغانDamghan University, 2017-11-22)مقالة حاضر نگاهی به عنصر «خشونت» در دو نمایشنامة فرانسوی «الکتر» (اثر ژان ژیرودو) و «مگسها» (اثر ژان پل سارتر) است که هر دو با اقتباسی از تراژدی باستانی «الکتر» در حوالی جنگ دوم جهانی منتشر شدهاند. با ظهور دو جنگ جهانی ...
-
مطالعهی تطبیقی نمادگرایی در فضاهای معماری و متن ادبیات نمایشی در نمایشنامهی پرنده آبی اثر موریس مترلینگ
(دانشگاه دامغانDamghan University, 2017-11-22)نماد نشانهای از امری است که امر دیگر را القا میکند. در این شیوه، هنرمند، واقعیتها را نه به طور مستقیم بلکه به صورت نشانهها ارائه کرده است. در هنرهای نمایشی، نمایشنامهها بر پایه نمادها استوار هستند و شکل گرفتهاند. در ...
-
بررسی ویژگیهای انتزاعی در نقاشیخطهای صداقت جباری
(دانشگاه دامغانDamghan University, 2017-11-22)خط و خوشنویسی بهویژه نقاشیخط، گویای فرهنگ غنی ایران است. نقاشیخط، اصطلاحی است برای توصیف نوعی نگارش توأم با رنگآمیزی که در آن از شگردهای خوشنویسی سنتی استفاده میشود. در هنر انتزاعی ارزشهای زیباشناختی اثر در قالب و رنگ ...



