دوره 1, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • بازآفرینی آیین با تعلیق زمان، مکان و شخصیت در سینمای بهرام بیضایی 

    علیزاده, حمیرا؛ افشار, مریم (دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)
    بسیاری از نویسندگان و هنرمندان معاصر با به کارگیری اسطوره و آیین برآن بوده­اند تا ذهن مغشوش انسان امروز که در دنیای مدرن گرفتارست را به آرامش روزگار انسان نخستین بازگردانند و او را بار دیگر در فرهنگ فراموش­شده­اش غرقه کنند. ...

  • واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگی‌های آن 

    ضرغام, ادهم؛ زین العابدینی, پیام؛ میرکمالی, الهام (دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)
    اولین فعالیت‌های برادران لومیر و ادیسون پس از اختراعشان "دوربین فیلمبرداری"، ثبت اولیه فیلم‌های تجربی تاریخ سینماست. فیلم‌سازان و نظریه‌پردازانی که در حیطه این هنر رشد کرده و صاحب‌نظر شدند، کوشش نمودند تا به مرور، علم و ...

  • بررسی تطبیقی دو ترجمة فارسی از نمایشنامة غرب حقیقی اثر سم شپرد با تمرکز بر عناصر دراماتیک 

    یزدی, نرگس (دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)
    ترجمة نمایشنامه همواره کاری دشوار قلمداد شده است. این واقعیت که نمایشنامه به منظور اجرای بر صحنه نگاشته می‏شود، موجب خواهد شد مترجم علاوه بر وفاداری و صحت ترجمة متن اصلی، نکات مهم دیگری را نیز در نظر داشته باشد. مهمترین ...

  • بررسی عوامل و عناصر نمایشی در تمثیلات ادبیات کهن ایران 

    مومنی, محمد (دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)
    افلاطون یکی از بزرگترین دشمنان شعر است ولیکن شاگرد او ارسطو، مولف کتاب بوطیقا، مروج و مبلغ هنر شاعری است .در نظر ارسطو، سعادت به عنوان فضیلت، غایت و هدف زندگی است. از دیدگاه وی غایت هنر، ایجاد لذت روحی و معنوی است و درک ...

  • بررسی نقش و جایگاه اجتماعی پیامبر(ص) در پنج نسخه از متون تعزیه 

    پوررضائیان, مهدی؛ بردباری, فرهاد (دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)
    تعزیه را می‌توان در لغت به معنای سوگواری و برپا کردن مراسم عزاداری به یاد درگذشتگان دانست، ولی در اصطلاح به نوعی نمایش مذهبی و آیینی اطلاق می‌شود که موضوع آن واقعه عاشورا، شهادت امامان و مصائب قدیسان است. بیشتر محققان با ...