دوره 1, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بازآفرینی آیین با تعلیق زمان، مکان و شخصیت در سینمای بهرام بیضایی
(دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)بسیاری از نویسندگان و هنرمندان معاصر با به کارگیری اسطوره و آیین برآن بودهاند تا ذهن مغشوش انسان امروز که در دنیای مدرن گرفتارست را به آرامش روزگار انسان نخستین بازگردانند و او را بار دیگر در فرهنگ فراموششدهاش غرقه کنند. ...
-
واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگیهای آن
(دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)اولین فعالیتهای برادران لومیر و ادیسون پس از اختراعشان "دوربین فیلمبرداری"، ثبت اولیه فیلمهای تجربی تاریخ سینماست. فیلمسازان و نظریهپردازانی که در حیطه این هنر رشد کرده و صاحبنظر شدند، کوشش نمودند تا به مرور، علم و ...
-
بررسی تطبیقی دو ترجمة فارسی از نمایشنامة غرب حقیقی اثر سم شپرد با تمرکز بر عناصر دراماتیک
(دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)ترجمة نمایشنامه همواره کاری دشوار قلمداد شده است. این واقعیت که نمایشنامه به منظور اجرای بر صحنه نگاشته میشود، موجب خواهد شد مترجم علاوه بر وفاداری و صحت ترجمة متن اصلی، نکات مهم دیگری را نیز در نظر داشته باشد. مهمترین ...
-
بررسی عوامل و عناصر نمایشی در تمثیلات ادبیات کهن ایران
(دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)افلاطون یکی از بزرگترین دشمنان شعر است ولیکن شاگرد او ارسطو، مولف کتاب بوطیقا، مروج و مبلغ هنر شاعری است .در نظر ارسطو، سعادت به عنوان فضیلت، غایت و هدف زندگی است. از دیدگاه وی غایت هنر، ایجاد لذت روحی و معنوی است و درک ...
-
بررسی نقش و جایگاه اجتماعی پیامبر(ص) در پنج نسخه از متون تعزیه
(دانشگاه دامغانDamghan University, 2016-08-22)تعزیه را میتوان در لغت به معنای سوگواری و برپا کردن مراسم عزاداری به یاد درگذشتگان دانست، ولی در اصطلاح به نوعی نمایش مذهبی و آیینی اطلاق میشود که موضوع آن واقعه عاشورا، شهادت امامان و مصائب قدیسان است. بیشتر محققان با ...



