• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کارآفرینی در کشاورزی
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کارآفرینی در کشاورزی
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی محتوای دوره‌های آموزش کارآفرینی بر اساس فرآیند و رفتار کارآفرینی و کسب‌وکار

    (ندگان)پدیدآور
    عبدالله زاده, غلامحسینعربیون, ابوالقاسمشریف زاده, محمد شریفطلایی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    267.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله تحلیلی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بدیهی است که کارآفرینی و جنبه‌های مشخص آن را می‌توان آموزش داد. اخیراً به علت افزایش دوره‌های آموزشی کارآفرینی، نیاز به تدوین سرفصل‌ و محتوای مورد توافق فراگیران جهت پاسخ به نیازهای یادگیری متقاضیان وجود دارد. هدف تحقیق حاضر شناسایی و ارزیابی سرفصل‌ها و محتوای دوره‌های آموزش کارآفرینی بر اساس فرآیند و رفتار کارآفرینی و کسب ‌و کار است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی است، که بر مبنای راهبرد پیمایش و به صورت تک مقطعی به انجام رسیده است و از ابزار پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز استفاده گردیده است کلیه افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزش مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی وزارت کار در استان کرمانشاه جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل دادند. با بهره‌گیری از جدول کرجسی و مورگان 176 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که برای دستیابی به نمونه­ها از روش نمونه­گیری تصادفی ساده استفاده شد. مهارت‌های مورد نیاز متقاضیان در قالب 8 بعد، 31 مولفه و 176 نشانگر مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج آن بیانگر این است که ابعاد توسعه حرفه­ای، ارتباطات و مهارت‌های بین فردی، مهارت‌های دیجیتالی، اقتصاد، رفتار/ خصایص کارآفرینی، سواد مالی، فرآیندهای کارآفرینانه، مبانی کسب و کار به ترتیب در اولویت‌های اول تا هشتم قرار داشتند. همچنین مهمترین مولفه‌ها نیز شامل مولفه‌های "رعایت اصول اخلاقی در ارتباطات" و "ارتباطات کارکنان" در قالب بعد "ارتباطات و مهارت‌های بین فردی" و مولفه‌های "برنامه‌ریزی شغلی" و "مهارت‌های کاریابی" در قالب بعد "توسعه حرفه‌ای" بودند. علاوه بر آن نشانگرهای مختلفی نیز به تفکیک هر کدام از مولفه‌ها شناسایی و اولویت‌بندی شدند. برخی پیشنهادها برای بهبود برنامه‌های آموزش کارآفرینی ارائه شده است.
    کلید واژگان
    آموزش کارآفرینی
    محتوای دوره‌های آموزش کارآفرینی
    استانداردهای محتوایی
    فرآیند و رفتار کارآفرینی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-09-23
    1394-07-01
    ناشر
    دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
    دانشیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
    دانشیار، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
    دانشجوی دکتری، دانشگاه رازی کرمانشاه

    شاپا
    2476-7735
    2476-7743
    URI
    http://jead.gau.ac.ir/article_2666.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279559

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی تأثیر آزادی اقتصادی بر روی توسعه کارآفرینی در کشورهای منتخب 

      محمدزاده, یوسف؛ حکمتی فرید, صمد؛ میر علی اشرفی, کبری (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-08-22)
      کارآفرینی یکی از کلیدی‌ترین ملزومات توسعة اقتصادی است؛ بنابراین، پژوهشگران همواره به شناسایی تعیین‌کننده‌های توسعة فعالیت‌های کارآفرینانه توجه داشته‌اند. فضای اقتصادی آزاد و کاهش حجم دولت، بسترهایی برای تقویت کارآفرینی ...

    • ضرورت تقویت اکوسیستم کارآفرینی روستایی 

      رضایی, بیژن؛ نادری, نادر؛ سلیمانی, معین (دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2019-02-20)
      امروزه کارآفرینی برای رشد و توسعه اقتصادی روستاها اهمیت زیادی دارد. کارآفرینی روستایی و اکوسیستم‌هایی که از آن حمایت می‌کنند، به عنوان راهکاری عملی برای توسعه روستایی شناخته شده‌اند. اکوسیستم‌های روستایی اغلب با کمبود ...

    • بررسی مفاهیم، نظریه‌ها و مدل‌های کارآفرینی اجتماعی و ارایه مدل مفهومی 

      ابطحی, سید حسین؛ شریف‌زاده, فتاح؛ ابراهیم پور, حبیب (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
      مفهوم کارآفرینی در دهه های اخیر توجه جدی محافل علمی و سازمانهای دولتی و خصوصی را به خود جلب نموده است. مروری کوتاه در ادبیات کارآفرینی نشان می دهد که کارآفرینی به دلیل غلبه رویکرد اقتصادی در صدد ارائه روشهای جدید برای ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب