نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریفی, مهنوشfa_IR
dc.contributor.authorرضوانفر, احمدfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, سید محمودfa_IR
dc.contributor.authorموحد محمدی, سیدحمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:19:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:19:11Z
dc.date.available1399-07-09T05:19:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:19:11Z
dc.date.issued2015-05-22en_US
dc.date.issued1394-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-07en_US
dc.date.submitted1394-04-16fa_IR
dc.identifier.citationشریفی, مهنوش, رضوانفر, احمد, حسینی, سید محمود, موحد محمدی, سیدحمید. (1394). الگوسازی مفهومی تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در بخش کشاورزی. کارآفرینی در کشاورزی, 2(1), 93-110.fa_IR
dc.identifier.issn2476-7735
dc.identifier.issn2476-7743
dc.identifier.urihttp://jead.gau.ac.ir/article_2384.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279543
dc.description.abstractیکی از ویژگی‌های دانشگاه‌های کارآفرین تلاش نهادمند برای تجاری‌سازی دانش و فناوری به‌منظور تحقق کارآفرینی دانشگاهی و کارافرینی فناورانه است. تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی فرآیند رسانش و بهره‌برداری تجاری از یافته‌های تحقیقاتی است. این فرآیند یکی از راهبردهای دانشگاه کارآفرین محسوب می‌شود و می‌تواند به کارآفرینی دانشگاهی و کارآفرینی فناورانه و در کل، توسعه دانش‌بنیان در بخش کشاورزی منجر شود. تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی به‌عنوان یک فرآیند از مراحل مختلفی تشکیل شده است. چیدمان این مراحل در قالب یک چرخه پیوسته برای هدایت و مدیریت تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی ضروری است. به‌این منظور، تاکنون الگوهای مختلفی برای مفهوم‌سازی این فرآیند تدوین شده است. با توجه به نبود یک الگوی مفهومی نمایا، این مطالعه مروری با هدف طراحی الگوی مفهومی برای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقات دانشگاهی کشاورزی از طریق مرور تطبیقی الگوهای مفهومی تدوین شده انجام شد. الگوی تدوین شده شامل چندین مرحله و نیز اقدامات کلیدی مرتبط با هر مرحله است.fa_IR
dc.format.extent1117
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.relation.ispartofکارآفرینی در کشاورزیfa_IR
dc.subjectتحقیقات دانشگاهی کشاورزیfa_IR
dc.subjectتجاری‌سازی تحقیقاتfa_IR
dc.subjectکارآفرینی دانشگاهیfa_IR
dc.subjectالگوی مفهومیfa_IR
dc.titleالگوسازی مفهومی تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در بخش کشاورزیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-مروریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage93
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد