دوره 5, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل موانع کارآفرینی بنگاههای کوچک و متوسط کشاورزی استان قزوین
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2019-02-20)پیشرفت کشاورزی کشور با اهمیت بخشی به نیروی کار انسانی به عنوان عامل اصلی بخش کشاورزی و جستجوی فرصت های مناسب و ایدهها برای ایجاد کسب و کار و ترویج کسب و کارهای کارآفرینانه در این بخش میباشد. مسیر توسعه اقتصادی را می توان ...
-
ضرورت تقویت اکوسیستم کارآفرینی روستایی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2019-02-20)امروزه کارآفرینی برای رشد و توسعه اقتصادی روستاها اهمیت زیادی دارد. کارآفرینی روستایی و اکوسیستمهایی که از آن حمایت میکنند، به عنوان راهکاری عملی برای توسعه روستایی شناخته شدهاند. اکوسیستمهای روستایی اغلب با کمبود ...
-
تاثیر درس کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان)
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2019-02-20)ااین پژوهش با هدف بررسی تاثیر درس کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل 168 نفر از دانشجویان دریافت کننده آموزش رسمی کارآفرینی و 141 نفر از دانشجویان ...
-
نوآوری جمعی در زنجیره ارزش در تعاونیهای تولیدکشاورزی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2019-02-20)از آنجا که طبیعت تعاونیها بر مبنای کنش جمعی استوار است، شیوه مورد نظر برای یافتن و مدیریت نوآوری با هدف بهبود این نهادها نیز باید جمعی باشد. نوآوری جمعی یک رویکرد مناسب برای مقابله با مشکلات فعلی زنجیره ارزش در تعاونیهای ...
-
تحلیل محتوای مؤلفههای تشکیلدهنده اکوسیستم کارآفرینی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2019-02-20)هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کیفی پژوهشهای مرتبط با مفاهیم اکوسیستم کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا بود. برای این منظور، منابع منتشر شده در فاصله سالهای 2010 تا 2019 (85 منبع) انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج بررسی ...
-
توسعه کارآفرینی زیست محیطی با تاکید بر نقش کسب و کارهای کوچک و خرد روستایی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2019-02-20)کارآفرینی زیستمحیطی یکی از راهبردهایی است که در سالهای اخیر، در پاسخ به مسائل زیستمحیطی و به منظور تبدیل اقتصاد سنتی به اقتصاد سبز، معرفی شده است. این نوع از کارآفرینی، دلالت بر ایده ایجاد کسب و کاری دارد که نشاندهنده ...



