دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی ضرورت آموزش تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در صنعت زیست فناوری کشاورزی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2014-03-21)اقتصاد امروز جهان از وابستگی به منابع زیرزمینی و صنایع صنعتی فاصله گرفته و اقتصاد دانش محور را بهعنوان راهبردی اساسی برای رشد و توسعه اقتصادی انتخاب کرده است. با توجه به مأموریت دانشگاهها در اقتصاد دانش محور، پژوهشهای ...
-
بررسی نقش و جایگاه کارآفرینی در توسعه تعاونیهای روستایی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2014-03-21)مهمترین دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی انسانها حاصل مشارکت بوده است که در این میان سازمانهای تعاونی بهدلیل تأکید بیشتر بر جنبههای انسانی از اهمیّت بیشتری برخودار میباشند. در واقع، تعاونىها یک اهرم مناسب براى توسعه ...
-
بررسی نقش کارآفرینی کشاورزی در توسعه روستایی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2014-03-21)روستاها بهعنوان کوچکترین واحد اجتماعی در هر جامعهای، از اهمیّت ویژهای برخوردارند. بیشک تلاش برای کاهش مسائل و مشکلات این واحدهای اجتماعی و استقرار مناسب آنها در چرخه توسعه، مستلزم توجهای ویژه است. امروزه توجه به ...
-
کشاورزی پایدار کارآفرینانه: در جستجوی رهیافتی مقتضی برای تسهیل توسعه کسب و کارهای کارآفرینانه کشاورزی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2014-03-21)با عنایت به چالشها و پتانسیلهای مرتبط با رقابتپذیری، سودآوری، بهرهوری و پایداری در بخش کشاورزی، کارآفرینی، نیرویی حیاتی برای پیشبرد توسعه پایدار کشاورزی در کشورهای در حال توسعه بهشمار میرود. کشاورزی پایدار بسان واژهای ...
-
نظام بهینه تجاریسازی ایدهها و دستاوردهای تحقیقات دانشگاهی
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2014-03-21)حدود یک دهه پیش، گرایشهای نوین اقتصاد جهانی، بحثهایی، درباره ورود دانشگاه بهکارآفرینی و سرمایهداری دانشگاهی را مطرح نمودند به گونهای که تجاریسازی ایدههای نوین وسرمایههای فکری دانشگاهی به ضرورتی جدّی برای توسعه ...
-
توسعه کارآفرینی سازمانی در تعاونیها
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2014-03-21)توسعه کارآفرینی در شرکتهای تعاونی راهی برای نوسازی و پویایی آنها است.توسعه کارآفرینی در تعاونیها و تبدیل آنها به تعاونیهای کارآفرین، میتواند به احیا و بازسازی تعاونیهای موجودکمک کرده و ابزاری برای توسعه و بهبود کسب ...
-
اهمیّت بازاریابی در موفقیت کارآفرینان
(دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2014-03-21)در دنیای تجارت رقابتی امروز، بازاریابی یک عامل کلیدی در بقا و توسعه کسب و کارهای کارآفرینی است. بهطوری که مهارت اندک بازاریابی در کسب و کارهای کوچک اغلب به سطوح پایینتر عملکرد و ریسکهای بالاتر شکست منجر میشود. بازاریابی ...



