اثربخشی آموزش مدیریت استرس بر کیفیت زندگی کاری دبیران
(ندگان)پدیدآور
نکوکار, زهرااحقر, قدسیاحمدی, امینه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی الگوی آموزش مدیریت استرس بر کیفیت زندگی کاری دبیران بود. روش پژوهش حاضر نیمه تجربی و طرح مورد استفاده در این پژوهش طرح پیشآزمون ـ پسآزمون-پیگیری دو گروهی است. جامعه آماری شامل کلیه دبیران زن دوره متوسطه اول شهر شهریار بودند که در سال مشغول به تدریس بودند. از این جامعه 60 نفر به تصادف و با استناد به فرمول کوکران انتخاب شده و در دو گروه 30 نفری قرار گرفتند. ابزار پژوهش، پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون (1973) بود که روایی و پایایی این ابزار در پژوهشهای متعددی مورد تأیید قرار گرفته است. دادههای پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. نتایج تحلیل آماری نشان داد وجود تفاوت معنادار در متغیر کیفیت زندگی دبیران گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل، تأیید می گردد(p
کلید واژگان
الگوی آموزش مدیریت استرسکیفیت زندگی کاری
دبیران
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایراندانشیار سازمان پژوهش و برنامهریزی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تهران، ایران.
دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران



