| dc.contributor.author | رأفتی, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | شهرکی پور, حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | ناظم, فتاح | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:18:52Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:18:52Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:18:52Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:18:52Z | |
| dc.date.issued | 2018-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-12-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-09-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رأفتی, رضا, شهرکی پور, حسن, ناظم, فتاح. (1397). شناسایی ابعاد ومولفه های نابرابری های آموزشی ار دیدگاه مدیران آموزشی ودانش آموزان مناطق آموزشی شهر مشهد به منظور ارائه مدل مدیریتی مطلوب. تحقیقات مدیریت آموزشی, 9(36), 121-150. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6458 | |
| dc.identifier.uri | https://jearq.riau.ac.ir/article_1300.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279435 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر ، به شناسایی ابعاد ومولفه های نابرابری های آموزشی ار دیدگاه مدیران آموزشی ودانش آموزان مناطق آموزشی شهر مشهد به منظور ارائه مدل مدیریتی مطلوب انجام گرفت که از نوع توصیفی – تحلیلی وجامعه آماری ،205336نفر دانش آموز و 2019 نفر مدیرکه ازطریق جدول مورگان 384 نفر دانش آموز و323 نفر مدیر به عنوان نمونه آماری به شیوه نمونه گیری طبقه ای نسبتی انتخاب ، ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است که روایی محتوایی پرسشنامه توسط صاحبنظران تایید وپایایی آن پس از اجرای آزمایشی از طریق آلفای کرونباخ بالاتر از 7/0بدست آمده ، داده ها با روش آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرم افزار (SPSS) ولیزرل وبه کمک ضریب همبستگی پیرسون ،رگرسیون چند گانه وآزمون تی تحلیل شد،که یافته های پژوهش :نتایج این پژوهش بر وجود یک الگوی رابطه معنا داری و مستقیم بین شاخص های متغیرهای مستقل عوامل زمینه خانوادگی ، فرآیند مدرسه ، برونداد و نتایج ، درونداد با متغیر وابسته نابرابری های آموزشی حکایت دارد.غیر های مستقل و متغیر وابسته است با توجه به شاخص های الگو سازی می توان استدلال کرد مدل ارائه شده از برازش خوبی برخوردار بوده وانطباق مطلوبی بین مدل به تصویر امده و یا مدل ساختاری شده با داده ها فراهم آمده است به عبارتی بهتر متغیر های فوق صلاحیت لازم را جهت استفاده در قالب یک مدل نهایی پژوهش را دارند . | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR |
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | تحقیقات مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Administration Research | en_US |
| dc.subject | "نابرابری های آموزشی" | fa_IR |
| dc.subject | "مدیران آموزشی " | fa_IR |
| dc.subject | "دانش آموزان " | fa_IR |
| dc.title | شناسایی ابعاد ومولفه های نابرابری های آموزشی ار دیدگاه مدیران آموزشی ودانش آموزان مناطق آموزشی شهر مشهد به منظور ارائه مدل مدیریتی مطلوب | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ،گروه علوم تربیتی، رودهن ،ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ،گروه علوم تربیتی، رودهن ،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 36 | |
| dc.citation.spage | 121 | |
| dc.citation.epage | 150 | |