• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه مهارت های ارتباطی معلمان با انگیزه به مطالعه در دانش آموزان ابتدایی کلاس ششم منطقه چهار تهران

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه مهارت­های ارتباطی معلمان با انگیزه به مطالعه در دانش­آموزان بود. بدین منظور از میان 160 معلم و 1700دانش­آموز ابتدائی کلاس ششم منطقه 4 تهران بر اساس جدول مورگان و کرجسی 400 نفر (300 دانش­آموز و 100 معلم) به روش تصادفی به­عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزارگردآوری اطلاعات برای مهارت­های ارتباطی معلمان، پرسشنامه مهارت­های ارتباطی بارتون جی. ای (1990) بود. ابزار پژوهش در زمینه انگیزه مطالعه دانش آموزان پرسشنامه محقق ساخته­ای بود که در دو مؤلفه مطالعه درسی و غیر درسی تنظیم شد و از نظر روایی متخصصین و پایایی (آلفای 74/0) مورد تایید قرار گرفت. فرضیه­های تحقیق با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و نرم افزار spss بررسی شدند. نتایج نشان داد که یکی از مولفه­های مهارت­های ارتباطی یعنی گوش دادن ارتباط معناداری با انگیزه مطالعه نداشت، اما 2 مؤلفه دیگر، یعنی مهارت بیان و بازخورددهی ارتباط معناداری با انگیزه مطالعه دانش­آموزان داشتند. به طورکلی مهارت­های ارتباطی معلمان نیز با انگیزه مطالعه دانش­آموزان ارتباط معناداری داشت، که این ارتباط بیشتر در سطح مطالعه درسی بود و در زمینه مطالعه غیردرسی ارتباط معناداری دیده نشد. در نتیجه طبق یافته­های پژوهش معلمان توانسته­اند از قدرت کلام و بیان خود و همچنین مهارت بازخورددهی به صورت مؤثری در ایجاد انگیزه مطالعه دانش آموزان استفاده کنند.
    کلید واژگان
    مهارت ارتباطی
    مهارت های ارتباطی معلمان
    انگیزه

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University

    شاپا
    2008-6458
    URI
    https://jearq.riau.ac.ir/article_972.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279415

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب