• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 3, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 3, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب شناسی موانع اجرای پژوهش در میان اعضای هیأت علمی و ارائه راهکارهای کاربردی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر آسیب شناسی موانع اجرای پژوهش در میان اعضای هیأت علمی و ارائه راهکارهای کاربردی است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده­ها توصیفی از نوع همبستگی می­باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اعضای هیات علمی منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال دوم تحصیلی 90-89 بوده است که تعداد آنان 4500 نفر گزارش شده است. با مراجعه به جدول مورگان تعداد 354 نمونه برای جامعه با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده از جامعه آماری انتخاب شده است. برای جمع آوری داده­ها از پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس پنج درجه­ای لیکرت استفاده شده است. روایی پرسشنامه از طریق روایی صوری و محتوایی و پایایی آن ها با اجرای آزمایشی پرسشنامه در نمونه­ای با حجم 30 نفر از طریق آلفای کرونباخ 0.878 برآورد شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­های به دست آمده از آزمون­های آمار توصیفی از جداول توزیع فراوانی، نمودار خطی میانگین­ها، شاخص­های مرکزی نظیر میانگین و انحراف استاندارد و برای تحلیل آماری فرضیه­های پژوهش در آمار استنباطی از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t برای گروه­های مستقل و آزمون t تک نمونه­ای و آزمون لوان با استفاده از نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داده است که عوامل فردی، اطلاع رسانی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی در تقویت انگیزه پژوهشی استادان موثر است. در رابطه با سوال«آیا عوامل موثر در تقویت انگیزه پژوهشی از نظر استادان زن و مرد متفاوت است؟» نتایج آزمون بیانگر این بود که تاثیر عامل فردی و عامل اجتماعی در تقویت انگیزه پژوهشی از نظر استادان زن و مرد تفاوت معنادار داشت و تاثیر بقیه عامل­ها در تقویت انگیزه پژوهشی از نظر دو گروه زن و مرد تفاوت معنادار نداشت. همچنین در رابطه با سوال «آیا عوامل موثر در تقویت انگیزه پژوهشی از نظر استادان با سابقه خدمت مختلف متفاوت است؟» نتایج آزمون بیانگر این بود که تاثیر عامل فردی در تقویت انگیزه پژوهشی از نظر استادان با سابقه خدمت مختلف تفاوت معنادار داشت. تاثیر عوامل دیگر در تقویت انگیزه پژوهشی از نظر استادان با سابقه خدمت مختلف تفاوت معنادار نداشت.
    کلید واژگان
    فناوری اطلاعات و ارتباطات
    پیشرفت تحصیلی
    فعالیت پژوهشی و آموزشی

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2011-10-23
    1390-08-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University

    شاپا
    2008-6458
    URI
    https://jearq.riau.ac.ir/article_487.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279408

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب