بررسی رابطه بین هوش سازمانی و یادگیری سازمانی با بهره وری در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
ستاری, عباسعبداللهی, محبوبه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی پژوهش بررسی رابطه بین هوش سازمانی و یادگیری سازمانی با بهره وری ادارات آموزش و پرورش شهر تهران است که به روش همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهر تهران میباشد که از بین آنان با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 323 نفر، به روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت جمعآوری اطلاعات، پرسش نامه ی هوش سازمانی کارل آلبرخت (2003)، یادگیری سازمانی زالی (1385) و بهره وری نیروی انسانی آچیو می باشد.روائی پرسشنامهها توسط اساتید واحد رودهن مورد تأیید قرار گرفت و پایائی آنها نیز با اجرای اولیه در نمونهای به تعداد 30 نفر به ترتیب مذکور 90/0، 76/0، 84/ محاسبه و تأیید شد. نتایج در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که بین هوش سازمانی و بهره وری در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد. بین یادگیری سازمانی و بهره وری در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: یادگیری سازمانیهوش سازمانی
بهره وری
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانش آموخته گروه مدیریت آموزشی واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایراناستادیار گروه مدیریت آموزشی واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران



