اثر بخشی واقعیت درمانی بر افزایش انگیزش تحصیلی و سازگاری اجتماعی دختران
(ندگان)پدیدآور
بابائی, سمیهرضاخانی, سیمین دخت
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضربه منظور اثربخشی واقعیت درمانی بر افزایش انگیزش تحصیلی و سازگاری اجتماعی دختران دبیرستان های منطقه 4 شهر تهران انجام شد. این پژوهش به روش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون_ پس آزمون با گروه کنترل و با گمارش تصادفی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دختران پایه اول دبیرستانهای دولتی منطقه 4 شهر تهران در ترم اول سال تحصیلی94-1393 بود که از این جامعه به روش نمونه گیری داوطلبانه تعداد 30 نفر انتخاب شد و 15 نفر در گروه گواه و15 نفردر گروه آزمایش به صورت تصادفی گمارش شدند. ابزار های گرد آوری اطلاعات پرسشنامه انگیزش تحصیلی ورلند(AMS) و پرسشنامه سازگاری اجتماعی دانشآموزان دبیرستانی (AISS) بود. در این پژوهش واقعیت درمانی به عنوان متغیر مستقل در نه جلسه (90 دقیقه ای)به صورت هفتگی به گروه آزمایش آموزش داده شد. داده های پژوهش با استفاده ازتحلیل کواریانس چند متغیره وتک متغیره مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش واقعیت درمانی بر افزایش انگیزش تحصیلی و سازگاری اجتماعی تاثیر معناداری دارد.
کلید واژگان
واقعیت درمانیانگیزش تحصیلی
سازگاری اجتماعی
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد مشاوره وراهنمایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهناستادیارگروه مشاوره، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن،ایران



