• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه بین متغیرهای آموزش و موفقیت تحصیلی دانشجویان رشته حسابداری (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند)

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این مقاله سعی شده است تا ارتباط بین متغیرهای آموزشی و موفقیت تحصیلی دانشجویان حسابداری مورد بررسی قرار گیرد تا با استفاده از نتایج به دست آمده بتوان عوامل موثر را شناسایی و رتبه بندی نمود و از این طریق، مؤلفه های با اهمیت را تقویت نموده و موجبات بهبود کیفی آموزش را فراهم آورد. در این پژوهش از میانگین نمره کلاس به عنوان نماینده ارزیابی موفقیت تحصیلی استفاده گردید. برای این منظور داده های مربوط به متغیرهای پژوهش برای 368 کلاس در دو نیمسال تحصیلی سال 92-91 از بانکهای اطلاعاتی موجود در بخش آموزش دانشگاه، گردآوری و سپس برای آزمون فرضیه ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون، آزمون t و تحلیل واریانس یک راهه برای مقایسه میانگین ها با توجه به نوع فرضیه ها استفاده شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که متغیرهای روز برگزاری کلاس، زمان برگزاری آزمون، سطح تحصیلات استاد، نحوه همکاری استاد، جنسیت استاد، سن استاد و نمره ارزیابی استاد توسط دانشجویان دارای رابطه معنی دار با موفقیت تحصیلی دانشجویان هستند. همچنین بین موفقیت تحصیلی با متغیرهای زمان برگزاری کلاس، رشته تحصیلی استاد، نیمسال های برگزاری کلاس و جمعیت کلاس رابطه معنی داری مشاهده نگردید.
    کلید واژگان
    موفقیت تحصیلی
    متغیرهای آموزش
    نمره ارزیابی استاد توسط دانشجو

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University

    شاپا
    2008-6458
    URI
    https://jearq.riau.ac.ir/article_736.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279344

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب