• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی دیدگاه کتابداران در مورد شناخت مدیریت زمان در بهبود عملکرد حرفه ای کتابخانه های دانشگاه آزاد منطقه شش خوزستان

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی دیدگاه کتابداران در مورد شناخت مدیریت زمان در بهبود عملکرد حرفه ای کتابخانه های دانشگاه آزاد منطقه شش بوده و روش پژوهش پیمایشی- تحلیلی و از نوع کاربردی است. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسش‌نامه محقق ساخته در ابعاد شش‌گانه برنامه‌ریزی زمان بندی کار، اولوی‌بندی کارها، برنامه ریزی برای پذیرش مراجعین، برنامه ریزی برای مکالمات تلفنی، تشکیل و اداره جلسه‌ها و تفویض اختیار صحیح گردآوری شد. جامعه مورد پژوهش 70 نفر از کتابداران کتابخانه های دانشگاه آزاد منطقه شش بودند که همه آنها در پژوهش شرکت کردند. داده های حاصل از اجرای پرسش نامه در دو سطح توصیفی و تحلیلی با استفاده از آزمون تی‌استیودنت، آزمون پیرسون و آزمون فریدمن از طریق نرم افزار spss نسخه 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش در ارتباط با دیدگاه کتابداران در مورد شناخت نسبت به مدیریت زمان و بهبود حرفه‌ای آنان نشان داد که 4 گویه از شش‌گویه مطرح شده در باب مدیریت زمان در کتابخانه‌های دانشگاه آزاد منطقه شش کمتر از حد متوسط با نمره ملاک (طیف) قرار گرفته است. این گویه شامل برنامه ریزی زمان بندی کار، برنامه ریزی برای پذیرش مراجعین، برنامه ریزی برای مکالمات تلفنی و تفویض اختیار صحیح بودند و تنها دو گزینه اولویت بندی کارها و تشکیل و اداره جلسه ها چنین نیست. نتیجه آزمون فرضیه ها نشان می دهد که در فرضیه اول کمتر از نیمی از مؤلفه های مدیریت زمان توسط کتابداران کتابخانه های دانشگاه آزاد منطقه شش رعایت می شود. این فرضیه مورد تأیید قرار گرفته است و می‌توان گفت که مؤلفه های مورد بررسی در باب مدیریت زمان به طور همگانی و مشخص مورد پذیرش تمامی کتابداران کتابخانه های منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی نبوده است. در فرضیه دوم رابطه معنی داری بین گویه‌های مدیریت زمان در ابعاد شش گانه مطرح شده (برنامه ریزی زمان، اولویت بندی کارها، زمان پذیرش مراجعین، زمان مکالمات، زمان تشکیل جلسه ها و زمان تفویض اختیار) از دیدگاه کتابداران موجود است. این فرضیه نیز مورد تأیید قرار گرفت زیرا آزمون همبستگی صورت گرفته نشان داد که کم و بیش ارتباط بین گویه‌های مورد بررسی برقرار می باشد.
    کلید واژگان
    زمان
    مدیریت زمان
    کتابخانه های دانشگاهی
    کتابداران

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University

    شاپا
    2008-6458
    URI
    https://jearq.riau.ac.ir/article_730.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279338

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب