• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 3, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 3, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی الگوی برنامه درسی تربیت شهروندی برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی تحصیلی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر که در پی ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دورۀ راهنمایی تحصیلی است، از نوع کاربردی و با روش توصیفی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق، تفکرات و اندیشه های صاحب نظران درباره تربیت شهروندی و برنامه درسی است که در قالب کتب، اسناد، مقالات، مجلات، متون و سایت های اینترنتی در کشور های پیشرو در زمینه تربیت شهروندی مطرح شده و نگارنده با مراجعه به این جامعه آماری نمونه های مرتبط را به صورت عمدی گزینش نموده و با بررسی و تلخیص و نتیجه گیری از آن‌ها، مبادرت به معرفی ‌مبانی ‌نظری ‌این ‌برنامه‌ درسی‌ و عناصر آن (اهداف، محتوی، روش ها، شیوه های سازمان دهی و ارزشیابی) نموده‌است. نتایج به دست آمده بدین صورت مطرح شده که اهداف و محتوای برنامه مورد نظر در قالب عملکردی و در بستر فعالیت های اجتماعی و مسئله محور برای شاگردان معرفی شده است. شیوه های سازمان دهی برنامه  مذکور  از نوع تلفیقی و رویکرد‌های مرتبط بادر هم تنیدگی مطرح شده است. روش‌های تدریس مورد استناد واقع شده عبارتند از: روش های تعاملی، مشارکتی، حل مسئله، ایفای نقش و ... روش‌های ارزشیـابی نیز عمدتاً معطوف به روش های اندازه گیری بازده های عاطفی و روانی حرکتی است. در زمینه مبانی فلسفی به فلسفه پراگماتیسم و اگزیستانسیالیسم استناد شده. مبانی ‌روانشناختی، خصوصیات ‌مربوط به رشد نوجوانی و تئوری‌های یادگیری اجتماعی و ساختارگرایی مطرح شده‌اند. در زمینه تئوری های برنامه درسی، دیدگاه اجتماعی و رویکرد  فرعی آن رشد شخصی، بازسازی اجتماعی و .... مورد استناد واقع شده اند.
    کلید واژگان
    الگوی شهروندی
    الگوی برنامه درسی تربیت شهروندی
    عناصر برنامه درسی و تربیت شهروندی

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2012-02-20
    1390-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University

    شاپا
    2008-6458
    URI
    https://jearq.riau.ac.ir/article_494.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279259

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب