مقایسه عملکرد مدیریت دبیرستان های دخترانه دولتی و غیر دولتی شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر، مقایسۀ عملکرد مدیران دبیرستانهای دخترانه دولتی و غیردولتی شهر تهران بود. برای این منظور از بین مناطق آموزش و پرورش شهر تهران دو منطقۀ 8 و 13 انتخاب شدند تا به روش پیمایشی از والدین دانش آموزان نظر سنجی به عمل آید. این نظرسنجی به کمک پرسشنامۀ محقق ساختۀ 22 سؤالی با گزینه های کاملاً موافق، موافق، تاحدودی موافق، مخالف، کاملاً مخالف انجام شد. اعضای جامعۀ آماری 1100 نفر بودند که براساس جدول مورگان 285 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند .با این حال، به دلیل پیش بینی افت پرسشنامه ها تعداد 320 نسخه در بین نمونه ها توزیع شد که اطلاعات 305 نسخۀ آن قابل استخراج بود. پس از محاسبات آماری و استفاده از t همبسته، مشخص شد که تفاوت ترغیب دانش آموزان به فعالیت و رقابت علمی، استفادۀ مدارس از ابزار و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، روابط انسانی حاکم برمدارس، و کیفیت مدیریت مدارس در دو گروه مدرسه معنی دار بوده، شرایط دبیرستان های غیردولتی دخترانه مطلوب تر است. اما از لحاظ نظارت بر مدرسه و دانش آموزان، سلامت محیط مدارس، و ویژگی های کلی مدیران بین دو گروه مدرسه تفاوت معنی دار وجود ندارد.
کلید واژگان
مدارس غیردولتیمدارس دولتی
نظارت
تجهیزات و امکانات آموزشی
روابط انسانی
مدیریت کیفی
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2011-02-201389-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University



