صلاحیت های مورد نیاز مدیران آموزشی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف بررسی و شناسایی صلاحیت های مورد نیاز مدیران آموزشی با روش پیمایشی اجرا گردید. جامعه آماری، کلیه مدیران مدارس ابتدائی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی سازمان آموزش و پرورش تهران در سال تحصیلی 87-86 برابر3594 می باشد. حجم نمونه آماری عبارت است، تعداد 346 نفرکه بر اساس جدول تقسیم حجم نمونه مورگان با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه می باشد که روایی آن از طریق 20 نفر از صاحب نظران بررسی و پایایی آن هم با استفاده از آلفای کرنباخ محاسبه و ضریب پایایی آن 82/ . بدست آمد. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده های پژوهش حاضر نشان میدهد که مهم ترین صلاحیت های مورد نیاز مدیران آموزشی عبارتند از: صلاحیت های مدیریتی و رهبری، صلاحیت های اجتماعی، صلاحیت های تکنولوژی، صلاحیت های فردی، صلاحیت های اقتصادی (شغلی و کاری )، صلاحیت های معنوی، اخلاقی و مذهبی، صلاحیت های هوشی (فکری)، صلاحیت های پژوهشی، صلاحیت های محیطی، صلاحیت های جهانی و بین المللی، صلاحیت های سیاسی و صلاحیت های فرهنگی، که برنامه ریزی در جهت ایجاد و توسعه این صلاحیت ها در مدیران آموزشی به دست اندرکاران نظام آموزشی توصیه می گردد.
کلید واژگان
صلاحیتشایستگی
مدیران آموزشی
مدیران مدارس
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-05-221389-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University



