• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مدیریت آموزشی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عملکرد بانک مسکن با استفاده از مدل تعالی سازمانی EFQM

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مقاله اولویت بندی عوارض(آسیب ها) بانک مسکن با استفاده از مدل تعالی سازمانی EFQM است. ساختار مدل تعالی سازمانی EFQM دارای دو حوزه توانمندسازها و نتایج است. حوزه توانمندسازها که بیان کننده اجزای تشکیل دهنده سازمان و چگونگی تعامل آنها با هم است، شامل 5 معیار رهبری – خط مشی و راهبرد – کارکنان – شرکتها و منابع و فرآیندها است .حوزه نتایج حاصل از اجرای توانمند سازها است .این حوزه از 4 معیار نتایج مشتریان – نتایج منابع انسانی –نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد تشکیل شده است. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی– همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شاغل در ادارات مرکزی بانک مسکن واقع در شهر تهران در سال 1394 (1335نفر)می باشد. نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران  300 نفر برآورد شد که به روش نمونه گیری ساده انتخاب گردیدند. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه استاندارد مدل تعالی سازمان (EFQM) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر خبرگان تأیید گردید. ضریب  آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 0.989 بدست آمد که حاکی از هماهنگی درونی گویه ها و پایایی قابل قبول پرسشنامه است. در نهایت داده ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه و آزمون فریدمن ای با کاربرد نرم افزار SPSS  مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد؛ عوارض (آسیب ها) بانک مسکن در حوزه نتایج بیشتر از حوزه توانمند سازها می باشد. با توجه به میانگین رتبه معیار نتایج مشتری (5.80)، نتایج منابع انسانی (5.69)، رهبری (5.54)، منابع انسانی (5.37)، نتایج جامعه (5.09)، خط مشی و راهبرد (4.90)، نتایج کلیدی عملکرد (4.78)، فرآیندها (4.08) و شرکت ها و منابع (3.75) در اولویت اول تا نهم آماری عوارض (آسیب ها) بانک مسکن از نظر پاسخگویان بودند.
    کلید واژگان
    EFQM
    توانمندسازها
    نتایج
    منابع انسانی
    آسیب ها
    بانک مسکن

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University

    شاپا
    2008-6458
    URI
    https://jearq.riau.ac.ir/article_320.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279183

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب