بررسی تاثیر بنیان های بازار یابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان آژانس مسافرتی کرمان بالان
(ندگان)پدیدآور
علیشیری, بهرامفتره بنابی, محمد علیعبداللهی, حمیدهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به اهمیت حفظ مشتریان و استفاده از بازار یابی رابطه مند در سازمانهای سراسر جهان،تحقیق حاضر برای شناسایی تاثیر بنیان های بازار یابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان به صورت موردی در آژانس مسافرتی کرمان بالان انجام شده است.در این تحقیق،از مدلRE(بازار یابی رابطه مند دوییسی،2005) برای بررسی بنیانهای بازار یابی رابطه مند در آژانس مزبور در قالب اعتماد،تعهد،مدیریت تعارض و ارتباطات استفاده شده است.پرسشنامه بین 80 نفر از مشتریان آژانس کرمان بالان توزیع و جمع آوری شده است.این تحقیق از نوع پیمایشی است که بر اساس آن،ارتباط متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته با توجه به داده های پرسشنامه بررسی شده است:همچنین،به منظور انجام دادن تحلیل ها،از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است.با اجرای آزمون کای-مربع،نرمال بودن فراوانی پاسخ های ارائه شده تایید و لذا از تحلیلهای آماری پارامتریک در این تحقیق بهره گرفته شده است.با آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن،رابطه معنادار بین 4 بنیان و بیشترین همبستگی بین تعهد و اعتماد به دست آمده است.با آزمون فریدمن،بنیانها بر اساس اهمیت به این ترتیب رتبه بندی است:1-اعتماد2-ارتباطات3-تعهد4-مدیریت تعارض
کلید واژگان
بازار یابی رابطه مندوفاداری مشتری
تعهد
اعتماد
ارتباطات
مدیریت تعارض
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-12-211391-10-01
ناشر
دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران جنوبسازمان پدید آورنده
عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبعضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل




