| dc.contributor.author | ابراهیمی, علیرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:17:19Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:17:19Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:17:19Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:17:19Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-03-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-12-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ابراهیمی, علیرضا. (1398). طراحی مدل تاب آوری در شرایط بحران بر مبنای نهادینهسازی یادگیری سازمانی مدیران وکارشناسان(مورد مطالعه سازمان هلال احمر کل کشور). مجله توانمندسازی سرمایه انسانی, 2(2), 145-155. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2645-6222 | |
| dc.identifier.uri | http://jhce.iaurasht.ac.ir/article_672035.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278886 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف طراحی مدل تاب آوری در شرایط بحران بر مبنای نهادینهسازی یادگیری سازمانی مدیران وکارشناسان انجام شده است. روش تحقیق، تحلیلی اکتشافی میباشد با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه به میزان 215 نفر تعین گردید به منظور طراحی مدل نهادینهسازی یادگیری سازمانی پس از مطالعه متون عام جامعه شناسی کاربردی و پایگاههای علمی، 450مفهوم در خصوص نهادینه نمودن فرهنگ بطور عام، استخراج گردید واز طریق روش دلفی در اختیارصاحب نظران دانشگاهی وصاحب نظران سازمان هلال احمر قرار داده شد تا از نظر خبرگان تایید شود. سپس بر اساس تایید مؤلفهها توسط خبرگان، حدود هفتاد وسه مفهوم در زمینه نهادینه کردن فرهنگ تاب آوری بر مبنای یادگیری سازمانی مورد اتفاق نظر خبرگان قرار گرفت و پرسشنامه تهیه شد. اولین مرحله پس از انجام تحلیل عامل اکتشافی، با استفاده از نرم افزارspss روی هفتاد وسه مفهوم، پنج مؤلفه اصلی شامل مؤلفههای مدیریتی تاب آوری ، اهداف تاب آوری ، فرهنگی تاب آوری ، استراتژیک و یادگیری تاب آوری در شرایط بحران شناسایی و با توجه به ادیبات تحقیق نامگذاری شدند. در دومین مرحله، استفاده تکنیک و نرم افزار دیماتل (DEMATEL ) با بهرهمندی از قضاوت خبرگان ، ساختار سلسله مراتبی از عوامل موجود در سیستم، همراه با روابط تأثیرگذاری و تأثیرپذیری متقابل عناصر بهدست آمد. در مرحله سوم، الگویی جهت نهادینه کردن یادگیری سازمانی با استفاده از نرم افزار لیزرل طراحی گردید. در ادامه با داشتن پنج مؤلفه ی فوق الذکر زمینه ساز پرسشنامه ی مدل تاب آوری بر مبنای نهادینهسازی یادگیری به عنوان ورودی نرم افزار لیزرل جهت طراحی الگوی نهادینهسازی یادگیری سازمانی مورد استفاده قرار گرفت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 611 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله توانمندسازی سرمایه انسانی | fa_IR |
| dc.subject | تاب آوری " | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری سازمانی " | fa_IR |
| dc.subject | نهادینهسازی " | fa_IR |
| dc.subject | شرایط بحران | fa_IR |
| dc.title | طراحی مدل تاب آوری در شرایط بحران بر مبنای نهادینهسازی یادگیری سازمانی مدیران وکارشناسان(مورد مطالعه سازمان هلال احمر کل کشور) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیات علمی دانشگاه ازاد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 145 | |
| dc.citation.epage | 155 | |