نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیمی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:17:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:17:19Z
dc.date.available1399-07-09T05:17:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:17:19Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-09en_US
dc.date.submitted1397-12-18fa_IR
dc.identifier.citationابراهیمی, علیرضا. (1398). طراحی مدل تاب آوری در شرایط بحران بر مبنای نهادینه‌سازی یادگیری سازمانی مدیران وکارشناسان(مورد مطالعه سازمان هلال احمر کل کشور). مجله توانمندسازی سرمایه انسانی, 2(2), 145-155.fa_IR
dc.identifier.issn2645-6222
dc.identifier.urihttp://jhce.iaurasht.ac.ir/article_672035.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278886
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف طراحی مدل تاب آوری در شرایط بحران بر مبنای  نهادینه‌سازی یادگیری سازمانی مدیران وکارشناسان انجام شده است. روش تحقیق، تحلیلی اکتشافی می‌باشد با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه به میزان 215 نفر تعین گردید به منظور طراحی مدل نهادینه‌سازی یادگیری سازمانی پس از مطالعه متون عام جامعه شناسی کاربردی و پایگاه‌های علمی، 450مفهوم در خصوص نهادینه نمودن فرهنگ بطور عام، استخراج گردید واز طریق روش دلفی در اختیارصاحب نظران دانشگاهی وصاحب نظران سازمان هلال احمر قرار داده شد تا از نظر خبرگان تایید شود. سپس بر اساس تایید مؤلفه‌ها توسط خبرگان، حدود هفتاد وسه مفهوم در زمینه نهادینه کردن فرهنگ تاب آوری بر مبنای یاد‌گیری سازمانی مورد اتفاق نظر خبرگان قرار گرفت و پرسشنامه تهیه شد. اولین مرحله پس از انجام تحلیل عامل اکتشافی، با استفاده از نرم افزارspss روی هفتاد وسه مفهوم، پنج مؤلفه اصلی شامل مؤلفه‌‌های مدیریتی تاب آوری ، اهداف تاب آوری ، فرهنگی تاب آوری ، استراتژیک و یادگیری تاب آوری در شرایط بحران شناسایی و با توجه به ادیبات تحقیق نامگذاری شدند. در دومین مرحله، استفاده تکنیک و نرم افزار دیماتل (DEMATEL ) با بهره‌مندی از قضاوت خبرگان ، ساختار سلسله مراتبی از عوامل موجود در سیستم، همراه با روابط تأثیرگذاری و تأثیرپذیری متقابل عناصر به‌دست آمد. در مرحله سوم، الگویی جهت نهادینه کردن یادگیری سازمانی با استفاده از نرم افزار لیزرل طراحی گردید. در ادامه با داشتن پنج مؤلفه ی فوق الذکر زمینه ساز پرسشنامه ی مدل تاب آوری بر مبنای نهادینه‌سازی یاد‌گیری به عنوان ورودی نرم افزار لیزرل جهت طراحی الگوی نهادینه‌سازی یادگیری سازمانی مورد استفاده قرار گرفت.fa_IR
dc.format.extent611
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتfa_IR
dc.relation.ispartofمجله توانمندسازی سرمایه انسانیfa_IR
dc.subjectتاب آوری "fa_IR
dc.subjectیادگیری سازمانی "fa_IR
dc.subjectنهادینه‌سازی "fa_IR
dc.subjectشرایط بحرانfa_IR
dc.titleطراحی مدل تاب آوری در شرایط بحران بر مبنای نهادینه‌سازی یادگیری سازمانی مدیران وکارشناسان(مورد مطالعه سازمان هلال احمر کل کشور)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه ازادfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage145
dc.citation.epage155


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد