• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 10, شماره 19
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 10, شماره 19
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فراتحلیل عوامل موثر بر انتخاب الگوی کلان ساختاری در اتحادهای استراتژیک

    (ندگان)پدیدآور
    جلالی, سید حسینحسنقلی پور, طهمورثحیدری, علیاعرابی, سید محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    898.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مدیریت استراتژیک(استراتژهای منابع انسانی- استراتژی های تولید- استراتژی های سرمایه گذاری- استراتژی های بازار و رقابتی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تصمیم‌گیری پیرامون ساختار اتحادهای استراتژیک در کنار تصمیم درباره هدف و دامنه اتحاد و تصمیم درباره انتخاب شرکا، یکی از سه پرسش اساسی است که باید برای شکل‌گیری موفق اتحادهای استراتژیک به آنها پاسخ داد. مروری بر پیشینه نظری نمایانگر یافته‌های پراکنده و گاه متضادی پیرامون الگوی ساختاری اتحادهای استراتژیک است. بر همین اساس، پژوهش حاضر می‌کوشد تا با به‌کارگیری روش فراتحلیل، یک جمع‌بندی از عوامل موثر بر انتخاب از میان الگوهای کلان ساختاریِ قراردادمحور و اعتمادمحور ارائه دهد. پس از بررسی و پالایش 516 مطالعه که در بازه 15 ساله 2002 تا 2017 میلادی در نشریات علمی معتبر و بین‌المللی به چاپ رسیده‌اند، 38 مطالعه در فرایند فراتحلیل مورد بررسی قرار گرفت و 24 متغیر با اندازه اثر قابل‌قبول شناسایی شد. یافته‌های فراتحلیل نشان می‌دهد الگوهای کلان ساختاری قراردادمحور و اعتمادمحور نقش مکمل را نسبت به همدیگر دارند و متغیرهای حفاظت حقوقی، نظام حقوقی، اعتماد، کنترل رسمی و فرصت‌طلبی بیشترین شدت تاثیر و متغیر سازوکارهای حاکمیتی مشترک کمترین شدت تاثیر را در تصمیم‌گیری برای انتخاب یک الگوی ساختاری در اتحادهای استراتژیک دارند.
    کلید واژگان
    اتحادهای استراتژیک
    ساختار اتحاد
    اتحاد قراردادمحور
    اتحاد اعتمادمحور
    فراتحلیل
    مدیریت استراتژیک

    شماره نشریه
    19
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
    گروه بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jem.2019.2168
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_2168.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278677

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب