توسعه مدلی جهت ارزیابی یکپارچگی استراتژیک زتجیره تامین ایران خودرو با رویکرد خلق ارزش
(ندگان)پدیدآور
ایرانزاده, سلیمانسرایی نیا, الهامنوع مدرک
Textمدیریت تولید و عملیات(نوآوری -تحقیق و توسعه -زنجیره تامین -زنجیره اززش -بهره وری)
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه سازمانها توجه خاصی به استراتژی زنجیره تامین و مدیریت آن دارند، وجود یکپارچگی، توانمندی استراتژیک به شمار آمده که موجب خلق ارزش برای ذینفعان در زنجیره خواهد شد. یکی از رویکرد ها با نگاه استراتژیک ، مدل کارت امتیازی متوازن پایدار است که به نمایش استراتژی زنجیره تامین به صورت یکپارچه می پردازد. رویکرد دیگر جهت ارتقای عملکرد زنجیره تامین، مدل ارزیابی سطح راهنمای زنجیره تامین می باشد که با تمرکز بر خلق ارزش ، عملکرد زنجیره را مورد اندازه گیری قرار میدهد. از اینرو این پژوهش بر آن است تا با استفاده از مدل توسعه داده شده از برایند مدلهای مذکور، یکپارچگی استراتژیک زنجیره تامین ایران خودرو را مورد بررسی قرار دهد. در این پژوهش از روش معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پی ال اس جهت تحلیل عاملی تاییدی، بهره گرفته شده است. در نهایت برازش مدل ارزیابی ارائه شده با اعتبار بالا مورد تایید قرار گرفته و پس از تایید خبرگان صنعت و دانشگاه در زنجیره تامین ایران خودرو بکار گرفته شده و نتایج بدست آمده جهت ارتقای فرایند یکپارچگی استراتژیک زنجیره تامین پیشنهاد شده است.
کلید واژگان
زنجیره تامینیکپارچگی استراتژیک
کارت امتیازی متوازن پایدار
خلق ارزش
سیاست های نوآورانه در تولید
مدیریت استراتژیک
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشیار و مدیر گروه مدیریت صنعتی ، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی ،تبریز ، ایراندانشجوی دکتری گروه مدیریت صنعتی ، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی ،تبریز ، ایران
شاپا
2008-62372476-5287




