• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 4, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 4, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین رابطه ابعاد عدالت سازمانی و جنبه‌های گوناگون رضایت از جبران خدمات

    (ندگان)پدیدآور
    ناظمی, شمس‌الدینبرجعلی لو, شهلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    189.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر ادراک از عدالت سازمانی بر روی رضایت از جبران خدمات است. بدین منظور پس از مروری  بر ادبیات این مفاهیم، رابطه بین آنها با روش پیمایشی و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری، در نمونه ای از کارکنان یک سازمان دولتی مورد آزمون قرار گرفته است. همچنین تأثیر ابعاد سه‌گانه عدالت سازمانی(عدالت توزیعی، عدالت رویه‌ای و عدالت مراوده‌ای) بر روی ابعاد چهارگانه رضایت از جبران خدمات(رضایت از میزان حقوق، رضایت از افزایش حقوق، رضایت از مزایا و رضایت از ساختار و نحوه پرداخت حقوق) مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهدکه ادراک از عدالت سازمانی با رضایت از جبران خدمات رابطه مثبت و قوی دارد. همچنین هر سه بعد عدالت سازمانی با رضایت از جبران خدمات رابطه مثبت دارند که از این میان بیشترین همبستگی بین عدالت توزیعی و رضایت از جبران خدمات وجود دارد. همچنین در این پژوهش با تقسیم‌بندی ابعاد رضایت از جبران خدمات به ابعاد مبتنی بر ستاده(رضایت از میزان حقوق، رضایت از افزایش حقوق و رضایت از مزایا) و ابعاد مبتنی بر رویه(رضایت از ساختار و نحوه پرداخت حقوق)، رابطه قویتر عدالت توزیعی با ابعاد مبتنی بر ستاده رضایت از جبران خدمات اثبات شد. در حالی که تأثیر بیشتر عدالت رویه‌ای و مراوده‌ای بر ابعاد مبتنی بر رویه رضایت از جبران خدمات اثبات گردید.
    کلید واژگان
    عدالت سازمانی
    رضایت از جبران خدمات
    مزایا
    افزایش حقوق
    ساختار پرداخت حقوق

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2012-08-22
    1391-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد
    دانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_259.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278512

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب