مرور دوره 2, شماره 38 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
بررسی رابطه میان یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی؛ مطالعه ی موردی: واحد نیرو محرکه ی شرکت ایران خودرو
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2010-08-23)افزایش روز افزون شدّت رقابت میان سازمان ها در قرن کنونی باعث شده آن ها همواره به دنبال راه هایی برای کسب مزیت رقابتی و پیروزی در میدان رقابت برآیند. یادگیری سازمانی یکی از ابزار های کسب مزیت رقابتی برای مدیران سازمان های ...
-
تأثیر ویژگی های صنعت بر بقای شرکت های تازه وارد ؛ مطالعهی موردی: صنایع تبدیلی استان مازندران
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2010-08-23)هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر ویژگی های صنعت بر بقای شرکت های تازه وارد در صنایع تبدیلی استان مازندران در فاصله ی سال های 1360- 1386 است. برای جمع آوری داده ها و اطلاعات از پایگاه داده ی اداره صنایع و معادن استان مازندران ...
-
نظریهی نهادی نوین تلفیقی و نقش آن بر ایجاد مزیت رقابتی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2010-08-23)تئوری نهادی نوین بیان می دارد که سازمان ها بر اساس پذیرش فشارهای نهادی به طور اجتماعی مشروعیت، منابع و بقا کسب می کنند. این تئوری،عملیات سازمان را در بعد استراتژیکی و نهادی به عنوان پاسخ به فشارهای رقابتی و نهادی تشریح ...
-
بررسی عکس العمل سرمایه گذاران به عملکرد مالی شرکت ها
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2010-08-23)پژوهشگرانی که تصمیمات مدیران مؤسسات سرمایهگذاری و رفتار معامله کنندگان اوراق بهادار را با رویکرد تئوری مالی – رفتاری مورد بررسی قرار دادهاند، به این نتیجه رسیده اندکه این مدیران و سرمایهگذاران معمولاً به عملکرد مالی ...



