• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مهندسی و رایانش نرم
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مهندسی و رایانش نرم
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتریان با رویکرد خلق دانش (مورد مطالعه: یکی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی )

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی, سید جمال‌الدین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    734.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دانش مشتری یکی از موضوعات مورد توجه هر کسب و کاری برای کسب مزیت رقابتی است. مزیت رقابتی بواسطه خلق دانش جدید صورت می‌گیرد. نکته این‌‌جاست که اطلاعات مربوط به مشتریان چگونه تبادل می‌شود و چطور به خلق دانش جدید منجر می‌شود. در این مقاله به بررسی میزان پشتیبانی از فرآیند خلق دانش مشتری توسط سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در سازمان مورد نظر می‌پردازیم. بدین منظور، با انجام مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با کارشناسان حوزه‌های مختلف سازمان، سیستم‌های مورد استفاده در این سازمان شناسایی و طبقه‌بندی شد. هم‌چنین فرایند خلق دانش که بواسطه هر یک از این سیستم‌ها ایجاد می‌شود شناسایی و معرفی شد. بررسی CRM سازمان مورد بررسی حاکی از این است که سیستم‌های CRM تحلیلی از فرایند ترکیب‌سازی پشتیبانی می‌کنند، سیستم‌های CRM عملیاتی، اجتماعی‌سازی و بیرونی‌سازی را پشتیبانی می‌کنند و سیستم‌های CRM مشارکتی بیشتر فرایندهای اجتماعی‌سازی را پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر، سیستم‌های CRM مشارکتی و تحلیلی، با ایجاد فرصت‌های یادگیری، فرایندهای درونی‌سازی را نیز پشتیبانی می‌کنند.
    کلید واژگان
    خلق دانش
    دانش مشتری
    سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری
    مدیریت دانش
    مدیریت روابط با مشتریان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-09-23
    1394-07-01
    ناشر
    دانشگاه قم
    Qom University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشکده فنی مهندسی، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه قم

    شاپا
    2538-2675
    URI
    https://dx.doi.org/10.22091/jemsc.2015.530
    http://jemsc.qom.ac.ir/article_530.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278416

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب