بازنگری برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی
(ندگان)پدیدآور
علی آبادی, خدیجهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
سرعت افزایش اطلاعات در کلیه رشتهها نیاز به بازنگری مداوم در برنامههای درسی را امری حیاتی نموده است. از آنجا که معمولا توقع میرود دانشگاهها در به روز بودن اطلاعات جزء نهادهای پیش کسوت باشند بازنگری در برنامههای درسی دانشگاهها یک باید است. مخصوصاً در رشته تکنولوژی آموزشی که مجبور است در نوآوری و استفاده از امکانات جدید پیشرو باشد. بازنگری برنامه درسی گرایش تکنولوژی آموزشی به منظور دستیابی به اهداف زیر صورت گرفته است: 1. بررسی برنامه موجود و تعیین واحدهای دروس پیش دانشگاهی، عمومی، اصلی، تخصصی، اختیاری، و پیش نیازهر کدام .2. تعیین اطلاعات مربوط به دروس تخصصی، اختیاری و پیش دانشگاهی 3.برای هدف اول برنامه درسی دوره کارشناسی علوم تربیتی، گرایش تکنولوژی آموزشی بررسی شد.برای رسیدن به هدف دوم اقدامات زیر صورت گرفت: 1.جستجوی کتابخانهای و اینترنتی برای جمعآوری اطلاعات درباره دورههای تحصیلی تکنولوژی آموزشی از دانشگاههای معتبر جهان. 2.نظر سنجی از اساتید دانشگاهی متخصص در رشته 3. نظر سنجی از دانشجویان کارشناسی ارشد 4. نظر سنجی از دانشجویان شاغل به تحصیل در این رشته 5. بررسی نتایج سمینارهای تکنولوژی آموزشی 6. بررسی صورت جلسات شورای عالی برنامه ریزی و نتیجه به صورت فهرست دروس ارائه شده است.
کلید واژگان
تکنولوژی آموزشییازنگری
برنامه درسی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2012-12-211391-10-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
- استادیار دانشگاه علامه طباطبائی aliabadikh@yahoo.comشاپا
2538-31832538-3191




