راهبردهای یادگیری زبان دوم:در جستجوی نمایهای برای زبان فارسی
(ندگان)پدیدآور
صحرایی, رضامرادخالقی زاده, شرارهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهشحاضر از نوع کاربردیمیباشد و به شناسایی راهبردهای یادگیری زبانفارسی (به عنوان زبان دوم) در میانفارسیآموزان خارجی میپردازد. راهبردهای یادگیری زبان عملکردهایی هستندکهاستفاده از آنها از سوی دانشآموز فرآیند یادگیری را آسانتر، سریعتر، لذت بخشترو موثرتر ساخته، انتقال یادگیری به موقعیتهای جدید را ممکن میسازد (آکسفورد،1990). بر اساس پژوهشهای مختلف، استفادهاز این راهبردها در یادگیری مهارتهای زبان تاثیر بسزایی دارد. در حوزه آموزش ویادگیری زبان انگلیسی و همچنین در زبانهای مختلف راهبردهای یادگیری زبان موردبررسی و شناسایی قرار گرفتهاند ولی در زبان فارسی به بررسی راهبردهای شناختی وفراشناختی (و اکثرا در میان فارسیزبانان) اکتفا شده است. لذا ضروری به نظر میرسیدکه در حوزه آموزش زبان
کلید واژگان
راهبردهای یادگیریآموزش زبان فارسی
آموزش راهبردی
مهارتهای زبانی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2012-12-211391-10-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
- استادیار دانشگاه علامه طباطبائی rezasahraee@yahoo.com- کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان
شاپا
2538-31832538-3191




