بررسی رابطه بین میزان فعالیتهای پرورشی مدارس و ابعاد هویتی دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
اسکندری, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کمک به رشد ابعاد گوناگونهویت دانشآموزان، از جمله هویت فردی، هویت اجتماعی و هویت دینی از رسالتهایمحوری امور تربیتی یا پرورشی است. در سندهای اخیر وزارت آموزش و پرورش که حاصلبازاندیشیها و طرحهای تحولی دهه اخیر است به کرات و در بندهای مهم روی واژه «هویت»تأکید شده است. بنابراین حوزهای از پژوهشهای کاربردی میتواند به توصیف و پایشوضعیت ابعاد هویت دانشآموزان و همچنین تبیین و توصیف رابطه بین فعالیتهای گوناگونحوزه تعلیم و تربیت و ابعاد هویتی دانشآموزان مربوط باشد. در همین راستا پژوهشحاضر برای بررسی رابطه بین فعالیتهای پرورشی مدارس استان خراسان شمالی و ابعادهویت فردی دانشآموزان طراحی و اجرا شده است. نمونه آماری این پژوهش شامل 24 مدرسهبود که به شیوه تصادفی، مرحلهای انتخاب شدند. در بین این 24 مدرسه سهم متغیرهایجنسیت (دختر و پسر)، منطقه
کلید واژگان
فعالیتها و برنامههای پرورشیهویت فردی
هویت اجتماعی
هویت دینی
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
- استادیار دانشگاه بجنورد eskandari33@gmail.comشاپا
2538-31832538-3191




