نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخطیب زنجانی, نازیلاfa_IR
dc.contributor.authorفرج اللهی, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:15:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:15:35Z
dc.date.available1399-07-09T05:15:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:15:35Z
dc.date.issued2012-11-21en_US
dc.date.issued1391-09-01fa_IR
dc.date.submitted2011-08-05en_US
dc.date.submitted1390-05-14fa_IR
dc.identifier.citationخطیب زنجانی, نازیلا, فرج اللهی, مهران. (1391). عوامل مؤثر در اشاعه مفاهیم و باورهای دینی بین دانش‌آموزان (دوره راهنمایی و متوسطه منطقه‌ی 2 تهران). فصلنامه روان شناسی تربیتی, 8(25), 2-20.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_2442.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278313
dc.description.abstractاین پژوهش به منظور بررسی عوامل مؤثر در اشاعه مفاهیم و باورهای دینی بین دانش‌آموزان (دوره راهنمایی و متوسطه منطقه‌ی 2 تهران)انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جامعه‌ی آماری آن شامل کلیه‏ی دانش‏آموزان پسر و دختر دوره‌ی‏ راهنمایی و متوسطه منطقه‏2 تهران که در‏سال تحصیلی 86 - 1385 می‏باشد. حجم نمونه‌ بر اساس جدول مورگان به تعداد 384 نفر تعیین شد که به روش نمونه‏گیری تصادفی ساده (قرعه‌کشی) انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه‌ای محقق ساخته بود که روایی آن توسط نظر متخصصان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 85/0 تأیید گردید. داده‏ها پس از جمع‏آوری توسط نرم افزار SPSS v.11.5 مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به شرح زیر بود: 1ـ بین ویژگی‌های والدین و رشد باورهای دینی دانش‏آموزان دوره‌ی متوسطه رابطه‌ی معنی‏داری وجود دارد. 2ـ بین امکانات فرهنگی خانواده و رشد باورهای دینی دانش‏آموزان رابطه‌ی معنی داری وجود دارد. 3ـ بین ویژگی‌های دبیر پرورش و بینش اسلامی و رشد باورهای دینی دانش‏آموزان رابطه معنی داری وجود دارد. 4ـ بین امکانات مدرسه و رشد باورهای دینی دانش‏آموزان رابطه‌ی معنادار وجود دارد. 5ـ بین روش‏های تبلیغ در جامعه و رشد باورهای دینی دانش‏آموزان دوره‏ی متوسطه و راهنمایی رابطه‌ی معنادار وجود دارد. با توجه به نتایج بدست آمده و معناداری رابطه بین عوامل فوق و رشد باورهای دینی شاگردان به نظر می‏رسد که توجه به این عوامل و در نظر گرفتن برنامه‏هایی جهت تقویت عوامل فوق برای جامعه مانند ایجاد امکانات بیشتر برای مدارس و روش‏های تبلیغ مناسب در رسانه‏ها اثر‏گذار باشد.fa_IR
dc.format.extent220
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.subjectاشاعهfa_IR
dc.subjectمفاهیم و باورهای دینیfa_IR
dc.subjectدانش‏آموزانfa_IR
dc.subjectمنطقه 2 تهرانfa_IR
dc.titleعوامل مؤثر در اشاعه مفاهیم و باورهای دینی بین دانش‌آموزان (دوره راهنمایی و متوسطه منطقه‌ی 2 تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department- دکترای برنامه ریزی آموزش از راه دور (نویسنده مسئول) drkhatibzanjani@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.department- دانشیار دانشگاه پیام نور مرکز تهران mfarajollahim@yahoo.comfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue25
dc.citation.spage2
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد